Recenzja Ideal AP 25. Wydajny, prosty oczyszczacz

Katarzyna Wnuk

Katarzyna Wnuk

3 minuty czytania

Ideal AP 25 – najważniejsze cechy

Zalety
  • Tryb auto z czujnikiem laserowym PM2,5
  • Numeryczny wskaźnik stężenia pyłu PM2,5
  • Cicha praca
Wady
  • Przeciętna relacja ceny do wydajności

Ideal AP 25 w skrócie

Ideal AP 25 trafił do sprzedaży w Polsce w listopadzie 2020 r. Nowa propozycja marki posiada przeciętną wydajność (według nas odpowiednią do powierzchni 31 m2). Na uwagę zasługuje za to

Cena Ideal AP 25 (2023-09-27) – 1169 zł (link do Ceneo.pl)

Jak Ideal AP 25 oczyszcza powietrze?

Pierwsza partia oczyszczaczy powietrza Ideal 25, która trafiła na polski rynek, wyposażona jest w dwa filtry:

  • filtr HEPA – usuwa z powietrza pyły zawieszone PM1,0, PM2,5, PM10, pyłki roślinne i inne alergeny wziewne oraz bakterie i wirusy,
  • filtr węglowy – zatrzymuje zanieczyszczenia gazowe, m.in. formaldehyd i inne LZO, a dodatkowe neutralizuje nieprzyjemne zapachy.

Jednak kolejna partia tych oczyszczaczy będzie już wykorzystywać także filtr wstępny, którego zadaniem jest usuwanie dużych zanieczyszczeń, np. sierści.

Żywotność i cena filtrów wymiennych

Filtry do modelu Ideal AP25 sprzedawane są w komplecie. Ich żywotność producent przewiduje na okres 12-24 miesięcy, a cena wynosi 289 zł (link do Ceneo.pl)

Tryby pracy i wrażenia z użytkowania

Oczyszczacz powietrza Ideal AP25 został przystosowany do pracy w czterech prędkościach. W najwyższej z nich CADR wynosi 250 m³/h. Użytkownik może sterować prędkością samodzielnie albo skorzystać z jednego z zaprogramowanych trybów pracy.

1. Tryb auto
To zwykły tryb automatyczny, w którym prędkość dostosowywana jest do stężenia pyłu zawieszonego PM2,5.

2. Tryb Night
To tryb nocny, w którym oczyszczacz powietrza Ideal AP 25 pracuje w najniższej prędkości, a na panelu świeci się tylko symbol NIGHT.

3. Tryb Eco
To tak zwany tryb ekonomiczny, który w założeniu służy ograniczeniu zużycia energii. Oczyszczacz pracuje w nim w średniej prędkości.

4. Tryb Turbo
To tryb intensywnego oczyszczania, w którym urządzenie pracuje z pełną siłą, czyli w najwyższej prędkości.

Naszym zdaniem najważniejszy jest tutaj Tryb Auto. Co ważne, producent zastosował w oczyszczaczy laserowy czujnik PM2,5, tak więc prędkość filtracji dostosowywana jest do stężenia głównego składnika smogu.

Oczyszczacz powietrza Ideal AP 25 informuje o stanie powietrza na dwa sposoby:

  • poprzez numeryczny wskaźnik stężenia cząsteczek PM2,5, znajdujący się na wyświetlaczu LED,
  • poprzez wskaźnik kolorystyczny, który umieszczony został poniżej wyświetlacza LED i wykorzystuje trzy kolory: niebieski (dobra jakość powietrza), zielony (średnia jakość powietrza) i czerwony (zła jakość powietrza).
Wskaźnik czystości powietrza Idal AP 25

Nie zabrakło tu również wskaźnika zużycia filtrów, który przypomina o wymianie filtra węglowego i HEPA, a także uchwytu ułatwiającego przenoszenie urządzenia.

Sterowanie oczyszczaczem powietrza Ideal AP 25 odbywa się wyłącznie za pośrednictwem panelu dotykowego obecnego w górnej części urządzenia.

Wygląd Ideal AP 25

Wymiary oczyszczacza powietrza Ideal AP 25 wynoszą 45,2 x 35,1 x 22,3 cm. Urządzenie ma białą, lekko połyskową obudową o zaokrąglonych bokach.

Parametry techniczne oczyszczacza powietrza Ideal AP25

MarkaIdeal
ModelAP25
Cena1299 zł
Maks. CADR lub przepływ powietrza [m³/h]250
Zalecana maks. powierzchnia [m²]*54
Zalecana maks. kubatura [m³]134
Głośność [dB]25-57
Pobór mocy [W]7-55
Liczba prędkości wentylatora4
Filtr wstępnytak
Filtr HEPAH13
Skuteczność wg klasyfikacji filtra HEPA99,95%
Filtr węglowytak
Żywotność filtrów2 lata
Waga [kg]6
Gwarancja2 lata

* przyjmujemy, że na każdy 1 m² pomieszczenia o wysokości wynoszącej 2,5 metra oczyszczacz powietrza powinien oferować minimum wartość maks. CADR dla pyłów równą 8 m³/h.

Zdaniem eksperta:

W oczyszczaczu powietrza Ideal AP 25 znajdują się filtry, które zapewniają wysoką skuteczność w usuwaniu różnych rodzajów zanieczyszczeń. Urządzenie zapewnia również cichą pracę. Niestety stosunek ceny oczyszczacza Ideal do jego możliwości uważamy za mało korzystny, na co wpływ ma głównie niezbyt duża wydajność oczyszczania.

Galeria zdjęć Ideal AP25

Jak oceniasz recenzję?

Aby wystawić ocenę kliknij w gwiazdki

Średnia ocena 4 / 5. Ilość ocen: 55

No votes so far! Be the first to rate this post.

61 komentarzy

  • Bardzo ciekawe wydaje się to urządzenie, ma kompaktowe wymiary, kilka trybów pracy oraz czujnik PM2,5 nie tylko kolorystyczny, ale również w postaci wyświetlacza numerycznego. Jest jednak kilka "ale". Porównałem jego parametry z dwóch wersji instrukcji: jedna pochodzi ze strony polskiego dystrybutora i jest rozpowszechniana przez wszystkich krajowych sprzedawców, drugą pobrałem ze strony niemieckiego producenta (ideal.de). Nawiasem mówiąc, AP25 jest produktem Made in China, czego nie ukrywa ani producent, ani dystrybutor. Wracając do różnic w specyfikacji, to są one ogromne. Wymienię ważniejsze, posługując się skrótem PL lub DE, w zależności od źródła opisu:
    AP25 wyposażono w filtr wielowarstwowy 3-stopniowy (DE), 2-stopniowy (PL);
    AP25 "Nadaje się do pomieszczeń o kubaturze" 20-30 m² (DE), 60 m² (PL) (pomijam błąd polegający na określeniu powierzchni mianem kubatury) - różnica rzędu 200-300%;
    AP25 ma "Wydajność czyszczenia CADR" do 250 m³/h (DE), 430 m³/h (PL);
    "Poziom hałasu" AP25 wynosi < 65 (dB)A (DE), 25-57 (dB)A (PL) - pamiętając, że poziom hałasu wyrażony jest w skali logarytmicznej, różnica między 57 a 65 (dB)A jest ogromna.
    Zastanawia, dlaczego polski dystrybutor tak znacząco "skorygował" parametry podane przez producenta. Nie chcę dyskredytować tego urządzenia, które ma sporo zalet, ale wprowadzone zmiany wymagają wyjaśnienia...
  • Bardzo ciekawe wydaje się to urządzenie, ma kompaktowe wymiary, kilka trybów pracy oraz czujnik PM2,5 nie tylko kolorystyczny, ale również w postaci wyświetlacza numerycznego. Jest jednak kilka "ale". Porównałem jego parametry z dwóch wersji instrukcji: jedna pochodzi ze strony polskiego dystrybutora i jest rozpowszechniana przez wszystkich krajowych sprzedawców, drugą pobrałem ze strony niemieckiego producenta (ideal.de). Nawiasem mówiąc, AP25 jest produktem Made in China, czego nie ukrywa ani producent, ani dystrybutor. Wracając do różnic w specyfikacji, to są one ogromne. Wymienię ważniejsze, posługując się skrótem PL lub DE, w zależności od źródła opisu:
    AP25 wyposażono w filtr wielowarstwowy 3-stopniowy (DE), 2-stopniowy (PL);
    AP25 "Nadaje się do pomieszczeń o kubaturze" 20-30 m² (DE), 60 m² (PL) (pomijam błąd polegający na określeniu powierzchni mianem kubatury) - różnica rzędu 200-300%;
    AP25 ma "Wydajność czyszczenia CADR" do 250 m³/h (DE), 430 m³/h (PL);
    "Poziom hałasu" AP25 wynosi < 65 (dB)A (DE), 25-57 (dB)A (PL) - pamiętając, że poziom hałasu wyrażony jest w skali logarytmicznej, różnica między 57 a 65 (dB)A jest ogromna.
    Zastanawia, dlaczego polski dystrybutor tak znacząco "skorygował" parametry podane przez producenta. Nie chcę dyskredytować tego urządzenia, które ma sporo zalet, ale wprowadzone zmiany wymagają wyjaśnienia...
  • Brawo Moderator! Mój komentarz informujący rzetelnie o błędach w specyfikacji produktu został usunięty. Pewnie na tej stronie akceptowane są wyłącznie pochwały ;-)
    • Cześć! Dziękujemy za wartościowy komentarz, to przyda się też innym użytkownikom zainteresowanym różnicami w Ideal AP 25.

      Komentarzy nie usuwamy, mogą one jedynie dłużej wisieć w moderacji ;)
      • Jednak mój wpis został po paru godzinach zaakceptowany. W związku z powyższym chciałbym wycofać mój drugi komentarz.
        Pozdrawiam
        Dariusz

        pon., 18 sty 2021 o 20:39 Disqus napisał(a):
  • Brawo Moderator! Mój komentarz informujący rzetelnie o błędach w specyfikacji produktu został usunięty. Pewnie na tej stronie akceptowane są wyłącznie pochwały ;-)
    • Cześć! Dziękujemy za wartościowy komentarz, to przyda się też innym użytkownikom zainteresowanym różnicami w Ideal AP 25.

      Komentarzy nie usuwamy, mogą one jedynie dłużej wisieć w moderacji ;)
      • Jednak mój wpis został po paru godzinach zaakceptowany. W związku z powyższym chciałbym wycofać mój drugi komentarz.
        Pozdrawiam
        Dariusz

        pon., 18 sty 2021 o 20:39 Disqus napisał(a):
  • Dowiedziałem się, że podobno ze względów marketingowych niemiecki producent z premedytacją zaniża parametry, np. CADR, a dane podawane przez polskiego dystrybutora są prawdziwe... Jeśli tak, to AP 25 może być bardzo dobrym urządzeniem. Gdyby tak jeszcze miało jonizację...
    Przy okazji zapytam, czy Redakcja Rankingu testowała już ten model? Interesują mnie dane dotyczące najniższego biegu: jaką ma wielkość CADR i jak wypada jego głośność w porównaniu do innych oczyszczaczy, np. Coway Classic, Winix Zero, Sharp UA-PG50E-W...
    • Nie mieliśmy tego oczyszczacza fizycznie w labie. Skąd uzyskałeś informacje o takich szemranych i niezrozumiałych praktykach Ideala?


      Nie chcą w DE go uczciwie opisać, bo zjadłby sprzedaż serii PRO?


      IDEAL robi bardzo solidne oczyszczacze. Ten konkretny model Ideal AP25 oceniliśmy bardzo wysoko pod względem opłacalności, więc zdecydowanie jest wart uwagi.
      • Zadałem to samo pytanie na innym portalu ;-). Nie wiem, czy mogę użyć linku, ale myślę, że nie będzie uchybieniem, jeśli zacytuję fragment odpowiedzi dotyczący głównej wątpliwości: "Zaniżona do 250m3/h wydajność
        prezentowana na rynku niemieckim to polityczna decyzja wynikająca z
        potrzeby odpowiedniego ustawienia porfolio produktowego marki w
        Niemczech. Decyzją polskiego dystrybutora w naszym kraju podawana jest
        właściwa i prawdziwa wydajność tego modelu (430m3/h)"
        • Ok. Wszystko jasne. To o co należy zapytać sprzedawcę to poziomy zanieczyszczeń, na których działa ten konkretny model. Większość wcześniejszych modeli Ideal posiada dość słabe czujniki, które w realiach polskiego smogu nie sprawdzają się. Podobną przypadłość mają oczyszczacze marki Sharp. Czujnik bardziej skupia się na dużych zanieczyszczeniach niż zanieczyszczeniach rozmiarów PM2.5 i mniej.
          • Deklarowane (a jeszcze lepiej - realne) poziomy zanieczyszczeń, to faktycznie ważna informacja. Dla mnie istotne są też parametry na najniższym biegu, bo chciałbym go postawić i zapomnieć. Niestety, na wysokich, a nawet średnich, biegach, oczyszczacze nie pozwalają o sobie zapomnieć... Stąd moje zapytania o wydajność i hałas (rzeczywisty, nawet subiektywnie) generowany przez modele, które są w orbicie moich zainteresowań (Ideal AP 15 i AP 25, Coway Classic, Sharp UA-PG50E-W, może coś jeszcze, na co nie zwróciłem dotychczas uwagi)...
          • Jeśli zależy na ciszy, to polecam jednego z dwóch Electroluxów. Do 60% wydajności są ciche. Tryb ręczny umożliwia wybór 1 z 8 prędkości. Tryb automatyczny działa całkiem ok.
          • Electroluxy są drogie, a filtry sprowadzają chyba z Marsa; najgorsze jest jednak to, że wyglądają jak wielkie kubły na śmieci ;-). Zależy mi na czymś kompaktowym, dlatego podałem kilka akceptowalnych dla mnie modeli. Coway wyznacza górną granicę wielkości, a i to już jest trochę za dużo. Dlatego zwróciłem uwagę na AP 25, a nawet mało wydajny i przestarzały, ale mały - AP 15. Cichością wygrywa pewnie LIFAair LA350, ale nie ma praktycznie żadnego sensownego - przynajmniej z panelu - sterowania, no i ceny filtrów... Ma też odpowiednie gabaryty i formę zewnętrzną. Pod względem tego ostatniego zwróciłem też uwagę Xiaomi, ale zwariowane mierniki, problematyczne sterowanie i dźwięk (zdaje się, że coś między wiertarką a odkurzaczem), może odstręczać. Teraz się dowiaduję, że czujniki w Idealach i Sharpach są do d... Czy zostanie mi do wyboru tylko Coway? (coś jak wybór koloru Forda T).
          • Mały pokój typu gabinet/sypialnia (10-12 m2). Dlatego pytam m.in. o parametry na niższych biegach, bo interesuje mnie cicha praca i wolałbym jak najrzadziej używać turbo.

            pon., 25 sty 2021, 08:51 użytkownik Disqus napisał:
          • Zdecydowanie wystarczy na takiej powierzchni Klarta Forste 3. Na 1 biegu niesłyszalna, drugi względnie cichy. Dobry czujnik i auto.
          • Wiem, że Klarta jest najlepsza, ale mam swoje fanaberie i dlatego chciałem wybrać raczej między Coway Classic a Idealami (AP 25, ew. AP15/30).
          • Witaj, czy dokonałeś wyboru i możesz coś polecić? Ja szukam oczyszczacza do większej powierzchni, ale mam podobne "fanaberie" ? Skłaniam się ku Coway, ale szkoda że nie ma wyświetlacza poziomu PM2, 5.
  • Dowiedziałem się, że podobno ze względów marketingowych niemiecki producent z premedytacją zaniża parametry, np. CADR, a dane podawane przez polskiego dystrybutora są prawdziwe... Jeśli tak, to AP 25 może być bardzo dobrym urządzeniem. Gdyby tak jeszcze miało jonizację...
    Przy okazji zapytam, czy Redakcja Rankingu testowała już ten model? Interesują mnie dane dotyczące najniższego biegu: jaką ma wielkość CADR i jak wypada jego głośność w porównaniu do innych oczyszczaczy, np. Coway Classic, Winix Zero, Sharp UA-PG50E-W...
    • Nie mieliśmy tego oczyszczacza fizycznie w labie. Skąd uzyskałeś informacje o takich szemranych i niezrozumiałych praktykach Ideala?


      Nie chcą w DE go uczciwie opisać, bo zjadłby sprzedaż serii PRO?


      IDEAL robi bardzo solidne oczyszczacze. Ten konkretny model Ideal AP25 oceniliśmy bardzo wysoko pod względem opłacalności, więc zdecydowanie jest wart uwagi.
      • Zadałem to samo pytanie na innym portalu ;-). Nie wiem, czy mogę użyć linku, ale myślę, że nie będzie uchybieniem, jeśli zacytuję fragment odpowiedzi dotyczący głównej wątpliwości: "Zaniżona do 250m3/h wydajność
        prezentowana na rynku niemieckim to polityczna decyzja wynikająca z
        potrzeby odpowiedniego ustawienia porfolio produktowego marki w
        Niemczech. Decyzją polskiego dystrybutora w naszym kraju podawana jest
        właściwa i prawdziwa wydajność tego modelu (430m3/h)"
        • Ok. Wszystko jasne. To o co należy zapytać sprzedawcę to poziomy zanieczyszczeń, na których działa ten konkretny model. Większość wcześniejszych modeli Ideal posiada dość słabe czujniki, które w realiach polskiego smogu nie sprawdzają się. Podobną przypadłość mają oczyszczacze marki Sharp. Czujnik bardziej skupia się na dużych zanieczyszczeniach niż zanieczyszczeniach rozmiarów PM2.5 i mniej.
          • Deklarowane (a jeszcze lepiej - realne) poziomy zanieczyszczeń, to faktycznie ważna informacja. Dla mnie istotne są też parametry na najniższym biegu, bo chciałbym go postawić i zapomnieć. Niestety, na wysokich, a nawet średnich, biegach, oczyszczacze nie pozwalają o sobie zapomnieć... Stąd moje zapytania o wydajność i hałas (rzeczywisty, nawet subiektywnie) generowany przez modele, które są w orbicie moich zainteresowań (Ideal AP 15 i AP 25, Coway Classic, Sharp UA-PG50E-W, może coś jeszcze, na co nie zwróciłem dotychczas uwagi)...
          • Jeśli zależy na ciszy, to polecam jednego z dwóch Electroluxów. Do 60% wydajności są ciche. Tryb ręczny umożliwia wybór 1 z 8 prędkości. Tryb automatyczny działa całkiem ok.
          • Electroluxy są drogie, a filtry sprowadzają chyba z Marsa; najgorsze jest jednak to, że wyglądają jak wielkie kubły na śmieci ;-). Zależy mi na czymś kompaktowym, dlatego podałem kilka akceptowalnych dla mnie modeli. Coway wyznacza górną granicę wielkości, a i to już jest trochę za dużo. Dlatego zwróciłem uwagę na AP 25, a nawet mało wydajny i przestarzały, ale mały - AP 15. Cichością wygrywa pewnie LIFAair LA350, ale nie ma praktycznie żadnego sensownego - przynajmniej z panelu - sterowania, no i ceny filtrów... Ma też odpowiednie gabaryty i formę zewnętrzną. Pod względem tego ostatniego zwróciłem też uwagę Xiaomi, ale zwariowane mierniki, problematyczne sterowanie i dźwięk (zdaje się, że coś między wiertarką a odkurzaczem), może odstręczać. Teraz się dowiaduję, że czujniki w Idealach i Sharpach są do d... Czy zostanie mi do wyboru tylko Coway? (coś jak wybór koloru Forda T).
          • Mały pokój typu gabinet/sypialnia (10-12 m2). Dlatego pytam m.in. o parametry na niższych biegach, bo interesuje mnie cicha praca i wolałbym jak najrzadziej używać turbo.

            pon., 25 sty 2021, 08:51 użytkownik Disqus napisał:
          • Zdecydowanie wystarczy na takiej powierzchni Klarta Forste 3. Na 1 biegu niesłyszalna, drugi względnie cichy. Dobry czujnik i auto.
          • Wiem, że Klarta jest najlepsza, ale mam swoje fanaberie i dlatego chciałem wybrać raczej między Coway Classic a Idealami (AP 25, ew. AP15/30).
          • Witaj, czy dokonałeś wyboru i możesz coś polecić? Ja szukam oczyszczacza do większej powierzchni, ale mam podobne "fanaberie" ? Skłaniam się ku Coway, ale szkoda że nie ma wyświetlacza poziomu PM2, 5.
  • Witam, proszę o wiadomość, czy ten model posada czujnik LZO? Ogólnie szukam urządzenia, które posiada zestaw cech:
    - laserowy (a nie optyczny) czujnik PM2,5,
    - czujnik LZO (nie ma go np. philips-ac2959-53, który poza tym bym brał pod uwagę)
    - wyświetlacz stężenia PM 2,5
    - czujnik z europejską czułością (a tych brakuje w modelach Xiaomi, Samsung czy Sharp), a jak rozumiem to warunkuje pracę w trybie automatycznym, który przy słabej czułości włączy się po prostu bardzo późno (dopiero przy powietrzu uznawanym już za złe).
    Czy takie zestawienie cech jest możliwe dla sprzętu do 1500-2000 złotych, czy mają go dopiero najdroższe modele po kilka tysięcy złotych?
    Chodzi i sprzęt potrzebny do mieszkania ok. 60m2, w którym bardzo się kurzy.
    Byłbym wdzięczny za wskazówkę.
      • Dzień dobry,
        Ideal AP 25 nie ma czujnika LZO, a też ciężko mi znaleźć oczyszczacz powietrza odpowiadający wymaganiom.

        Czujnik LZO w wielu modelach jest jeszcze do dopracowania, z opóźnieniem reaguje na zwiększenie się lzo w powietrzu. A też każdy oczyszczacz usuwa LZO i ogranicza kurz.

        Oczyszczacz też nie oczyści powietrza w całym mieszkaniu, zatem urządzenie wybiera się do konkretnego pokoju, zazwyczaj salon. Na noc przenosi się do sypialni.
        • Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. Chodzi mi o duży i wysoki salon z antresolą. Szukam oczyszczacza, który ma tryb auto dostosowany do europejskich, a nie azjatyckich norm poziomu zanieszczyszczenia oraz ma wyświetlacz poziomu PM2, 5. Dobrze by też było, aby był cichy. Będę wdzięczna za sugestie.
          • Ok. 50 m2. Jestem bliska aby skłonić się ku Idea AP25, ale w poniższych komentarzach Łukasz Rajzer pisze, że ma słabe czujniki. Czy może to Pani potwierdzić i rozwinąć pod jakim względem? Brakuje mi też danych zakresu poziomu auto - jakie są poziomy dla poszczególnych trybów?
          • Tak, zgadzam się.
            - skierowaliśmy bardzo podobne pytanie do dystrybutora z pytaniem o pracę trybu auto. Niestety nie dostaliśmy jednoznacznej odpowiedzi.
            - sprzedawcy w największym sklepie branżowym potwierdzili, że niestety są to zwykłe czujniki kurzu, co oznacza słabszą reakcję na smog.

            Niemniej jeśli jesteś przekonana to można kupić oczyszczacz (nie rozpakować filtrów!!!) i jeśli nie będzie ok, to oddać.
          • Ok, dziękuję Pani Dominiko. Już prawie kupiłam ten oczyszczacz, ale że chodzi mi właśnie głównie o smog, to jednak będę kontynuować poszukiwania.
  • Witam, proszę o wiadomość, czy ten model posada czujnik LZO? Ogólnie szukam urządzenia, które posiada zestaw cech:
    - laserowy (a nie optyczny) czujnik PM2,5,
    - czujnik LZO (nie ma go np. philips-ac2959-53, który poza tym bym brał pod uwagę)
    - wyświetlacz stężenia PM 2,5
    - czujnik z europejską czułością (a tych brakuje w modelach Xiaomi, Samsung czy Sharp), a jak rozumiem to warunkuje pracę w trybie automatycznym, który przy słabej czułości włączy się po prostu bardzo późno (dopiero przy powietrzu uznawanym już za złe).
    Czy takie zestawienie cech jest możliwe dla sprzętu do 1500-2000 złotych, czy mają go dopiero najdroższe modele po kilka tysięcy złotych?
    Chodzi i sprzęt potrzebny do mieszkania ok. 60m2, w którym bardzo się kurzy.
    Byłbym wdzięczny za wskazówkę.
      • Dzień dobry,
        Ideal AP 25 nie ma czujnika LZO, a też ciężko mi znaleźć oczyszczacz powietrza odpowiadający wymaganiom.

        Czujnik LZO w wielu modelach jest jeszcze do dopracowania, z opóźnieniem reaguje na zwiększenie się lzo w powietrzu. A też każdy oczyszczacz usuwa LZO i ogranicza kurz.

        Oczyszczacz też nie oczyści powietrza w całym mieszkaniu, zatem urządzenie wybiera się do konkretnego pokoju, zazwyczaj salon. Na noc przenosi się do sypialni.
        • Rozumiem, dziękuję za odpowiedź. Chodzi mi o duży i wysoki salon z antresolą. Szukam oczyszczacza, który ma tryb auto dostosowany do europejskich, a nie azjatyckich norm poziomu zanieszczyszczenia oraz ma wyświetlacz poziomu PM2, 5. Dobrze by też było, aby był cichy. Będę wdzięczna za sugestie.
          • Ok. 50 m2. Jestem bliska aby skłonić się ku Idea AP25, ale w poniższych komentarzach Łukasz Rajzer pisze, że ma słabe czujniki. Czy może to Pani potwierdzić i rozwinąć pod jakim względem? Brakuje mi też danych zakresu poziomu auto - jakie są poziomy dla poszczególnych trybów?
          • Tak, zgadzam się.
            - skierowaliśmy bardzo podobne pytanie do dystrybutora z pytaniem o pracę trybu auto. Niestety nie dostaliśmy jednoznacznej odpowiedzi.
            - sprzedawcy w największym sklepie branżowym potwierdzili, że niestety są to zwykłe czujniki kurzu, co oznacza słabszą reakcję na smog.

            Niemniej jeśli jesteś przekonana to można kupić oczyszczacz (nie rozpakować filtrów!!!) i jeśli nie będzie ok, to oddać.
          • Ok, dziękuję Pani Dominiko. Już prawie kupiłam ten oczyszczacz, ale że chodzi mi właśnie głównie o smog, to jednak będę kontynuować poszukiwania.
  • Witam, czy wiadomo coś o zakresach stężeń pyłu, na podstawie których oczyszczach dobiera odpowiednią prędkość w trybie auto? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
    Dziękuję za odpowiedź.
  • Witam, czy wiadomo coś o zakresach stężeń pyłu, na podstawie których oczyszczach dobiera odpowiednią prędkość w trybie auto? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
    Dziękuję za odpowiedź.
  • Dzień dobry,
    Mam nadzieję, że jest możliwość odświeżenia tematu. Mam dwa pytania.
    1. W opisie znajduje się informacja, że AP 25 posiada laserowy czujnik PM2,5. Czy to oznacza, że w dalszym ciągu należy traktować to urządzenie jak wcześniejsze modele ze słabymi czujnikami kurzu? Jest wcześniej wzmianka od Pani Dominiki: "sprzedawcy w największym sklepie branżowym potwierdzili, że niestety są to zwykłe czujniki kurzu". Ta informacja dotyczy konkretnie modelu Ideal AP 25?
    2. Pozwolę sobie ponowić pytanie od Pana/Pani EWP: "czy wiadomo coś o zakresach stężeń pyłu, na podstawie których oczyszczacz dobiera odpowiednią prędkość w trybie auto?".

    Może obecni użytkownicy podzieliliby się wiedzą jak sprawuje się Ideal AP 25 w praktyce?
    Będę zobowiązany za odpowiedź.
    • Dzień dobry Panie Rafale,


      Niestety ostatecznie nie kupiliśmy tego modelu do siebie na testy, więc nie jesteśmy w stanie jednoznacznie odp. na Pana wątpliwości :(


      1. Obstawiałbym, że to ten sam czujnik - myślę, że gdyby były nowe czujniki - dowiedzielibyśmy się o tym :) Z drugiej strony - w ostatnim czasie nieco też zmieniliśmy optykę patrzenia na czujniki kurzu - mają one swoje plusy.
      Kiepsko reagują na smog i wszelkie mikrocząsteczki, ale za to w przypadku dużej ilości kurzu, kłębków sierści zwierząt i innych większych frakcji zanieczyszczeń - faktycznie wykrywają je dobrze, lepiej od standardowych czujników PM2,5 - zależy więc, z czym ma Pan do czynienia u siebie?


      2. Wciąż dalej nic nie wiemy - ponowię zapytanie do przedstawiciela.


      Tak jak pisałem - my w końcu nie zdecydowaliśmy się zamówić tego modelu na testy, ale może ktoś z prawie 6 tys. użytkowników grupy na FB powie coś więcej? Próbował Pan tu pytać? :)
      https://www.facebook.com/groups/nawilzacze.i.oczyszczacze.powietrza

      Pozdrawiam serdecznie,
      Maciej Kluba
      • Panie Macieju,
        Dziękuję za szybką odpowiedź oraz za głębsze zainteresowanie naszymi rodzinnymi potrzebami:)
        Chcemy zakupić dwa oczyszczacze powietrza.
        Jeden dla starszej siedemdziesięciokilkuletniej Pani miłującej ciszę:). Pomieszczenie ok 25 m2. Jeżeli chodzi o rodzaj zanieczyszczeń dla tej starszej osoby koszmarem jest walka z kominami domków jednorodzinnych otaczających jej 3 piętrowy blok (często brak możliwości otwierania okien) oraz problemy z ciągiem wentylacji w bloku powodującym przedostawanie się przez kratkę wentylacyjną niechcianych zapachów.
        Nastawiłem się na zakup Klarta Forste 4 (super sprawa z jonizacją), ale trochę mam wątpliwości w związku z Państwa recenzją "Skorzystanie ze wszystkich opcji i trybów pracy wymaga aplikacji".
        Natomiast w mieszkaniu tym nie ma Wi-Fi. Pani posiada smartfona na kartę, więc podejrzewam, że nie będzie miała możliwości połączenia się z oczyszczaczem.
        Zresztą nie wiem, czy jest sens narażać tą starszą osobę na stres związany z obsługą aplikacji. Najlepiej, gdyby oczyszczacz posiadał restrykcyjną ocenę wymienionych wyżej zanieczyszczeń w trybie auto.

        Drugi oczyszczacz dotyczy nie dużo większego pokoju 30 m2. Szukamy oczyszczacza z jonizacją i nawilżaczem. Naszymi największymi wrogami oprócz smogu są sierść zwięrząt i kurz.
        Wstępnie celowałem w Sharpa, ale po przeczytaniu Państwa recenzji o słabych czujnikach w trybie auto i nieszczelnych obudowach poddałem się.
        Chętnie skorzystam z Pana pomocy i podpowiedzi.

        Dziękuję i pozdrawiam
        • Dzień dobry,


          Faktycznie w takim przypadku Klarta Forste 4 będzie miała nieco ograniczoną funkcjonalność. Jednak mimo wszystko nie skreślałbym jej z 2 względów:
          1. Sam przez kilka lat używałem Klarty Forste 2 (zanim kupiłem Forste 4) i brak WiFi mi nie przeszkadzał w niczym. Zresztą aplikacja pozwala korzystać po prostu ze wszystkich 8 poziomow prędkości, podczas gdy z poziomu wyświetlacza mamy 4 (w tym Silent i Sleep, więc zapewniam, że też będzie cicha).


          2. Jeżeli jednak będą Państwo chcieli skorzystać z aplikacji, mogą Państwo ją jednorazowo na początku zainstalować i ustawić jakieś reguły, które zostaną już potem z Panią, a Pani będzie tylko korzystać sobie z tych opcji na wyświetlaczu - pewnie zmiana prędkości może przycisk "Sleep", który jednocześnie wyłączy podświetlenie ekranu.


          W kwestii oczyszczaczy z nawilżaczem i jonizacją - to w zasadzie tylko Sharp. Można jeszcze gdzieniegdzie dostać Panasonica, ale jest wycofywany z rynku. Ew. jeżeli jonizacja nie jest dla Państwa kluczowa, to polecam Coway Hue&Healing albo Philips AC2729/50 - oba na tej powierzchni powinny dać sobie radę :)
          Pozdrawiam!
          • Dzień dobry,
            OK To jedynka z głowy. Zamówiłem Klarta Forste 4 White.
            Walczymy dalej. Myślę, że przy drugim nawilżaczu jonizacja będzie ważniejsza od nawilżania. Zastanawiam się.
            Dziękuję za wskazówki.

            Pozdrawiam
          • Dzień dobry,
            Kupiłem dla starszej Pani Klarta Forste 4. Aplikację zainstalowałem. Urządzenie w obsłudze bardzo proste, więc nie powinna mieć problemu w użytkowaniu.

            Panie Macieju,
            Potrzebne jest jeszcze jedno urządzenie. Tak jak wspominałem wcześniej pokój w granicach 30 m2. Problemem jest sierść zwierząt oraz kurz, kurz i kurz. Może Pan coś polecić? Przydałaby się jonizacja. Funkcja nawilżania niekoniecznie.

            Dziękuję i pozdrawiam
          • Dzień dobry,


            Ciesze się, że mogłem pomóc :) No to w zasadzie pasuje znowu Klarta Forste 4, choć też jej CADR będzie trochę na styk.

            Dlatego z alternatywnych propozycji: Sharp FP-J60 albo Klarta Stor 2.

            Sharp ma czujniki skalibrowane na większe cząsteczki, dlatego słabo radzi sobie ze smogiem, ale dobrze wychwytuje kurz. I ma jonizację. Jest też stosunkowo cichy. Tu recenzja: https://ranking-oczyszczaczy.pl/recenzje/sharp-fp-j60euw/.
            Minus: Duży koszt, bo ok. 2300 zł.


            W Klarcie Stor 2 czujniki bardziej wychwytują PM2,5, ale z większymi cząsteczkami, jak kurz, też sobie poradzi, bo ma naprawdę duży CADR - 600 m3/h. Plusem jest też bardzo mocny jonizator. https://ranking-oczyszczaczy.pl/recenzje/klarta-stor-2/
            Minus tylko za głośność - na wolnych trybach jest w porządku, tylko przy wyższych obrotach potrafi być głośno. Z drugiej strony oczyszcza też naprawdę szybko, więc można np. włączyć którąś z wyższych prędkości na kilka, kilkanaście minut i potem powrócić np. do trybu Slow czy Silent.



            Pozdrawiam serdecznie i w razie czego pozostaję do dyspozycji :)
          • Dzień dobry Panie Macieju,
            Dziękuję za odpowiedź i sugestię.
            Bardzo rozwlekam w czasie odpowiedzi za co przepraszam:)
            Sharp z czujnikiem kurzu to bardzo ciekawa propozycja. Można go porównać do Vestfrost VP-A1Z40WH?
            Vestfrost VP-A1Z40WH posiada trochę mniejszy CADR, mniejszą wydajność, ale i niższą cenę oraz mniejsze koszty użytkowania. Oba łagodnie interpretują jakość powietrza, więc potrzebny będzie zewnętrzny czujnik PM2,5. Również zaletą Vestfrost VP-A1Z40WH jest możliwość sterowania poprzez aplikację. Ciekawy jestem Pana opinii. Będę zobowiązany za pomoc.
            Pozdrawiam serdecznie
          • A dzień dobry,


            Nie ma sprawy :) Ogólnie wybrałbym Vestfrosta, bo jest sterowany mobilnie, ma przeciętny, ale nienajgorszy algorytm w trybie auto, wydajny jonizator i jest sporo tańszy. Do tego jeszcze ma jeden z najlepiej działających czujników LZO, z jakimi miałem kiedykolwiek do czynienia.

            Choć akurat w porównaniu do Sharpa kurz wychwytywać będzie gorzej. To nie tak, że sobie nie poradzi, ale będzie robić to gorzej.

            Pod kątem kurzu dobrze radzą sobie też Philipsy, ale one z kolei nie mają jonizacji. Jeżeli nie jest ona must-have, to rozważyłbym też poważnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recenzje oczyszczaczy powietrza

5 czerwca 2024 · 5 minut czytania

Recenzja Electrolux Pure 500. Stylowy oczyszczacz w wersji mini. Dobry do małego pokoju?

Oczyszczacz powietrza Electrolux Pure 500 z cylindrycznym, zintegrowanym filtrem powietrza i wydajnością 215 m³/h to propozycja do mniejszych pomieszczeń. Urządzenie można pochwalić za Wi-Fi oraz cichą pracę. Relacja ceny do parametrów mogłaby być jednak korzystniejsza.

3 czerwca 2024 · 4 minuty czytania

Oczyszczacz powietrza IKEA UPPATVIND / DAJLIEN – Oczyszczacz na biurko czy zabawka? Warto kupić?

Niewielki rozmiar, niewielka cena i niewielka wydajność - kompaktowe oczyszczacze biurkowe IKEA to propozycja dla osób, które szukają przede wszystkim taniego sposobu na nieco czystsze powietrze w swoim najbliższym otoczeniu. Propozycje IKEI są jednak pozbawione wielu ważnych elementów.

12 marca 2024 · 9 minut czytania

Recenzja Sharp UA-KIN52E-W i UA-KIN52E-H. Oczyszczacz 2w1, od teraz z Wi-Fi

Sharp UA-KIN52 – najważniejsze cechy Wi-Fi zagościło w kolejnym modelu oczyszczaczy powietrza Sharp. I choć wciąż, stanowią one dość mały …

29 lutego 2024 · 8 minut czytania

Recenzja Sharp UA-KIN42E-W i UA-KIN42E-H. Popularny oczyszczacz 2w1 z nową funkcją Wi-Fi.

Sharp UA-KIN42 nie różni się zbytnio od swojego poprzednika. Tak naprawdę jedyną istotną modernizacją względem wersji UA-KIN40 jest pojawienie się modułu WiFi. Sterowanie mobilne to wygoda, która została przez producenta wyceniona na kilkaset złotych. Czy warto?

16 lutego 2024 · 8 minut czytania

Xiaomi Smart Air Purifier Elite. Wydajny, ale dość drogi. Godny następca Pro H?

Xiaomi Smart Air Purifier Elite – najważniejsze cechy Najnowszy i największy oczyszczacz powietrza Xiaomi – model Air Purifier Elite to …