Oczyszczacz powietrza AMWAY Atmosphere Sky. Czy warto kupić?

Katarzyna Wnuk

Katarzyna Wnuk

1 minuta czytania

Atmosphere Sky to oczyszczacz powietrza amerykańskiej firmy Amway. Urządzenie zostało wyróżnione licznymi nagrodami, między innymi Pieczęcią Jakości Allergy UK.

Posiada także certyfikaty ECARF, AHAM i Energy Star.

Cena Amway Sky niedostępny

Atmosphere Sky w naszej opinii

Zalety
  • Sterowanie za pomocą aplikacji
  • Wysoki CADR
  • Wskaźnik zużycia filtrów
  • Cicha praca na najwolniejszych trybach
Wady
  • Wysoka cena urządzenia i filtrów

Oczyszczanie powietrza

Oczyszczacz Atmosphere Sky wykorzystuje trójstopniowy system filtracji. Jest wyposażony w filtr wstępny, węglowy oraz HEPA, które pracując wspólnie eliminują 99,99% cząsteczek o wielkości nawet 0,007 µm.

Z powietrza usuwane są pyły, pyłki, lotne związki organiczne, wirusy i alergeny. Urządzenie eliminuje też brzydkie zapachy, łącznie z dymem tytoniowym.

Tryb pracy i eksploatacja

Atmosphere Sky pracuje w pięciu prędkościach. Użytkownik może samodzielnie wybrać tempo filtracji albo ustawić tryb automatyczny, który dostosowuje intensywność oczyszczania do stanu powietrza w oparciu o dane ze wskaźnika Sharp Air Quality Sensor.

Urządzeniem można sterować na odległość, dzięki aplikacji Atmosphere Connect.

Żywotność filtra HEPA waha się w granicach od 3 miesięcy do 5 lat, natomiast filtr węglowy może być wykorzystywany przez 4-12 miesięcy.

O konieczności ich wymiany przypominają wskaźniki znajdujące się na wyświetlaczu.

Osobny wskaźnik powiadamia o potrzebie wyczyszczenia filtra wstępnego. Ponadto użytkownicy są informowani o stanie filtrów za pośrednictwem aplikacji.

ranking oczyszczaczy banerWygląd i wymiary

Urządzenie ma wymiary 74,68 x 41,15 x 30,73 cm, tak więc jest dość duże. Mimo to dobrze się prezentuje, co jest zasługą eleganckich kształtów i estetycznej obudowy.

Parametry techniczne Atmosphere Sky

MarkaAmway
Model Atmosphere Sky
Cena8178 złmodel niedostępny
Maks. CADR lub przepływ powietrza [m³/h]500
Zalecana maks. powierzchnia [m²]*62,5
Zalecana maks. kubatura [m³]156,25
Głośność [dB]6, 10, 16, 26, 50
Pobór mocy [W]26, 33, 45, 45, 52
Liczba prędkości wentylatora5
Filtr wstępny tak
Filtr HEPA tak
Skuteczność wg klasyfikacji filtra HEPAb.d.
Filtr węglowy tak
Żywotność filtrówHEPA – od 3 miesięcy do 5 lat, węglowy – od 4 do 12 miesięcy
Waga [kg]13,2
CertyfikatyECARF, AHAM, Energy Star
Gwarancja2 lata

* przyjmujemy, że na każdy 1 m² pomieszczenia o wysokości wynoszącej 2,5 metra oczyszczacz powietrza powinien oferować minimum wartość maks. CADR dla pyłów równą 8 m³/h

Galeria zdjęć Atmosphere Sky

Jak oceniasz recenzję?

Aby wystawić ocenę kliknij w gwiazdki

Średnia ocena 3.9 / 5. Ilość ocen: 82

No votes so far! Be the first to rate this post.

132 komentarzy

  • Proszę zwrócić uwagę, że filtry w które jest wyposażony eliminuje 99,99% cząsteczek 0,007 mikrona a dla porównania większość sprzedawanych na rynku eliminuje 99,7% cząstek. Na dodatek bardzo wysoki CADR na poziomie 500 m3/h. AMWAY (producent) to bardzo wysoki poziom technologii. Liczne nagrody i wyróżnienia potwierdzają,że dostaniemy to czego oczekujemy.
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      Eliminacja 99,99% cząstek 0,007 mikrona jest niczym szczególnym dla filtrów w standardzie HEPA, bo ten określa skuteczność filtracji dla cząstek 0,3 mikrona jako cząstek, które najtrudniej wyłapać. Mniejsze cząstki są skuteczniej wyłapywane na drodze dyfuzji.
      Ponadto z praktycznego punktu widzenia nie ma znaczenia czy w oczyszczaczu użyto filtr H14, H13 czy słabszy, bo różnica kilkuprocentowa w skuteczności filtracji jest niwelowana przez kolejne cykle oczyszczania.
      Amway Atmosphere Sky jako jeden z niewielu przedstawicieli na rynku oczyszczaczy ma filtr HEPA klasy H14 i za to można pochwalić ten produkt, ale koszty wymiany filtrów są nieproporcjonalnie wysokie.
      • Ekspert ds. oczyszczaczy

        31 grudnia 2018 at 14:31

        To bardzo duży plus, ale taki sam plus mają prawie wszystkie oczyszczacze powietrza, które są uwzględnione w rankingu (te posiadające filtr klasy HEPA), więc nie możemy mówić tu o szczególnym wyróżniku filtrów w oczyszczaczach marki Amway.
        Cykle oczyszczania oznaczają krotność filtracji "tego samego powietrza", co w praktyce mieć miejsca nie powinno, bo powietrze się miesza i wymienia. Jednakże producenci oczyszczaczy podając powierzchnie, które ich urządzenia mogą oczyszczacz, podają również ilość cykli w jakim powietrze z całej kubatury zostanie przefiltrowane. Cykle nabierają większego znaczenia przy oczyszczaniu z gazów, bo tu nie ma tak skutecznych metod, jak przy filtracji pyłów w filtrach HEPA.
        • Proszę o informację jakie inne filtry eliminują nanocząsteczki 0,0024 mikrona? Na początku producent Artmosphere Sky deklarował usuwanie cząsteczek do 0,007 mikrona, ale w praktyce okazało się, że skutecznie radzi sobie z jeszcze mniejszymi.
          • Ekspert ds. oczyszczaczy

            31 grudnia 2018 at 14:41

            Eliminacja małych cząstek w filtrach HEPA związana jest z trzema siłami:

            - dyfuzją molekularną, czyli chaotyczne ruchy najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń powodują ich przypadkowe "wpadnięcie" na włókno filtra,
            - bezpośrednim zaczepieniem, kiedy nieduża cząstka zanieczyszczenia przepływa w bezpośredniej bliskości włókna filtra i ocierając się o niego "przykleja" się,
            - osadzaniem bezwładnościowym - cząstki o dużych wielkościach i masach wypadając z toru lotu powietrza, uderzają w stojące bezpośrednio na ich drodze włókno filtra.

            Z tych właściwości i ich charakteryk wynika, że cząsteczka 0,3 mikrona ma największą trudność w filtracji. Większe i mniejsze cząsteczki są łatwiej wyłapywane. Nawet filtry klasy E10 będą łapać tak małe cząsteczki. Oczywiście filtr H14 będzie mógł robić to z większą dokładnością miejscową.
      • Jeżeli piszesz że eliminacja cząstek o,oo7 mikrona NIE jest niczym szczególnym to wyjaśnij proszę dlaczego większość filtrów powietrza dostępnych na rynku eliminuje cząstki 0,3 mikrona. Przecież to ogromna różnica
  • Proszę zwrócić uwagę, że filtry w które jest wyposażony eliminuje 99,99% cząsteczek 0,007 mikrona a dla porównania większość sprzedawanych na rynku eliminuje 99,7% cząstek. Na dodatek bardzo wysoki CADR na poziomie 500 m3/h. AMWAY (producent) to bardzo wysoki poziom technologii. Liczne nagrody i wyróżnienia potwierdzają,że dostaniemy to czego oczekujemy.
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      Eliminacja 99,99% cząstek 0,007 mikrona jest niczym szczególnym dla filtrów w standardzie HEPA, bo ten określa skuteczność filtracji dla cząstek 0,3 mikrona jako cząstek, które najtrudniej wyłapać. Mniejsze cząstki są skuteczniej wyłapywane na drodze dyfuzji.
      Ponadto z praktycznego punktu widzenia nie ma znaczenia czy w oczyszczaczu użyto filtr H14, H13 czy słabszy, bo różnica kilkuprocentowa w skuteczności filtracji jest niwelowana przez kolejne cykle oczyszczania.
      Amway Atmosphere Sky jako jeden z niewielu przedstawicieli na rynku oczyszczaczy ma filtr HEPA klasy H14 i za to można pochwalić ten produkt, ale koszty wymiany filtrów są nieproporcjonalnie wysokie.
      • Ekspert ds. oczyszczaczy

        31 grudnia 2018 at 14:31

        To bardzo duży plus, ale taki sam plus mają prawie wszystkie oczyszczacze powietrza, które są uwzględnione w rankingu (te posiadające filtr klasy HEPA), więc nie możemy mówić tu o szczególnym wyróżniku filtrów w oczyszczaczach marki Amway.
        Cykle oczyszczania oznaczają krotność filtracji "tego samego powietrza", co w praktyce mieć miejsca nie powinno, bo powietrze się miesza i wymienia. Jednakże producenci oczyszczaczy podając powierzchnie, które ich urządzenia mogą oczyszczacz, podają również ilość cykli w jakim powietrze z całej kubatury zostanie przefiltrowane. Cykle nabierają większego znaczenia przy oczyszczaniu z gazów, bo tu nie ma tak skutecznych metod, jak przy filtracji pyłów w filtrach HEPA.
        • Proszę o informację jakie inne filtry eliminują nanocząsteczki 0,0024 mikrona? Na początku producent Artmosphere Sky deklarował usuwanie cząsteczek do 0,007 mikrona, ale w praktyce okazało się, że skutecznie radzi sobie z jeszcze mniejszymi.
          • Ekspert ds. oczyszczaczy

            31 grudnia 2018 at 14:41

            Eliminacja małych cząstek w filtrach HEPA związana jest z trzema siłami:

            - dyfuzją molekularną, czyli chaotyczne ruchy najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń powodują ich przypadkowe "wpadnięcie" na włókno filtra,
            - bezpośrednim zaczepieniem, kiedy nieduża cząstka zanieczyszczenia przepływa w bezpośredniej bliskości włókna filtra i ocierając się o niego "przykleja" się,
            - osadzaniem bezwładnościowym - cząstki o dużych wielkościach i masach wypadając z toru lotu powietrza, uderzają w stojące bezpośrednio na ich drodze włókno filtra.

            Z tych właściwości i ich charakteryk wynika, że cząsteczka 0,3 mikrona ma największą trudność w filtracji. Większe i mniejsze cząsteczki są łatwiej wyłapywane. Nawet filtry klasy E10 będą łapać tak małe cząsteczki. Oczywiście filtr H14 będzie mógł robić to z większą dokładnością miejscową.
        • Skoro ta Hepa to takie panaceum na pyl,kurz itp. to czemu odkurzacze z tego typu filtrami najczesciej nazywa sie zakurzaczami, a jedyny odkurzacz ktory rzeczywiscie filtruje powietrze to ten z separatorem i fitrem wodnym ? Ten caly smog PM2,5 i PM10 , w ktorych zapewne macza paluchy przekupne (plandermia) WHO to chyba tylko w celu sprzedawania tych oczyszczaczy i przede wszytkim filtrow (inaczej juz dawno byly by one oparte jak wymieniony odkurzacz na wodzie jako filtrze), poza tym co nam daje "sterylne powietrze w domu" skoro na dworze nie jest w pracy nie jest na wakacjach nie jest, tak naprawde owa sterylnosc bedzie z nas robic coraz bardziej podatnych na bakterie, wirusy, pylki - ktore zaraz dla naszego organizmu stana sie szokiem. Przeciez to dziecko sie pokapuje o co w tym wszytkim chodzi :(
          • Cześć,
            dzięki za komentarz, odpowiadam:

            - warto sobie zadać pytanie, gdzie w domu zbierają się grzyby czy pleśń - największe skupisko jest w miejscach wilgotnych ze słabą wentylacją np. łazienka. Ograniczony przepływ powietrza, wysoka wilgotność sprawia, że tam są idealne warunki do rozwoje wszelkiego rodzaju drobnoustrojów.
            - filtr HEPA jest stale osuszany przez wiatr, prawidłowo dobrany oczyszczacz powinien filtrować 3x objętość powietrza w całym pomieszczeniu. Zatem nie ma możliwości, aby na powierzchni filtra rozwijały się jakiekolwiek żyjątka, nie ma do tego odpowiednich warunków i filtr jest stale osuszany.
            - światło UV nie daje praktycznie nic, wszelkie zanieczyszczenia zatrzymują się na filtrze i lampa UV nie ma czasu naświetlić i zneutralizować pyłów czy alergenów.
          • Witaj,
            W zwiazku z Tw odp nasunely sie kolejne pytania:
            1. "osuszany, 3 x objetosc"
            wlasnie testuje slynna Klarte 4, ktora jak sie okazuje ma tylko czujnik pm 2,5, czyli jak nie miaszkam na slasku wsrod kopciuchow, czy w stolicy przy glownej arterii miasta to praktycznie oczyszczacz nie przekracza na wyswietlaczu 5 pm-ow i chodzi w trybie auto na silencie allways :(
            no i jak to sie ma do powyzszej objetosci i oczyszczania powietrza z czegokolwiek innego niz owe pm2,5 czyli zarodnikow plesni, kurzu, siersci alergenow ?
            czy przy takim trybie pracy powietrze chociaz nasyci sie jonami dzieki ktorym w/w chociaz opadna na ziemie?
            2. lampe uv posiadam w profesjonalnym Hooverze dedykowanym do materacy (odkurzacz), ale fakt ona naswietla bezposrednio powierzchnie, wystepuje ona tez w lidloskim oczyszczaczu samochodowym - jak mniemam w celu zanijania wirusow i bakterii, ale tez jeden z "producentow" oczyszczaczy ma ja w swoich urzadzeniach i tlumaczy jej dzialanie tak:

            "Dwa filtry fotokatalityczne:
            powierzchnia nasycona dwutlenkiem tytanu (TiO₂) w połączeniu z lampą UV rozkładają zawarte w powietrzu lotne związki organiczne: formaldehyd, amoniak, benzen, siarkowodór i drobnoustroje do substancji nieszkodliwych: wody i dwutlenku węgla.

            Lampa ultrafioletowa UV-C umieszczona pomiędzy dwoma filtrami fotokatalitycznymi:
            stanowi katalizator w reakcji utleniania zanieczyszczeń
            niezbędna do prawidłowego działania tych filtrów
            dodatkowo usuwa z powietrza drobnoustroje."
          • Cześć,
            dzięki za kolejny komentarz :)
            - jeśli chodzi o 3x objętość pomieszczenia - oczyszczacz osiąga to przy najwyższych obrotach. Jest norma AHAM, która przyjęta jest dla większości oczyszczaczy, wskazuje ona metraż maksymalny według maksymalnego CADR. Maksymalny CADR oczyszczacz uzyskuje na najwyższej prędkości.
            Podobnie jest z samochodami - producenci podają maksymalną prędkość, którą się osiągnie przy najwyższym biegu, nie najniższym. Podobnie z odkurzaczami - moc ssąca dotyczy maksymalnych obrotów silnika. Nie osiągniemy jej korzystając z wolniejszej prędkości.

            Jeśli Klarta Forste 4 pokazuje 5, to prawidłowo pracuje na trybie silent. Nie ma potrzeby, aby oczyszczacz pracował na maksymalnej prędkości przy niewielkim zanieczyszczeniu, a 5 ug/m3 pyłów PM2.5 to wartość zadowalająca. Przy takiej wartości, wszystkie oczyszczacze będą pracowały na najniższej prędkości.

            - co do lamp UV i filtrów katalitycznych- przykłady komunikatów marketingowych nie dowodzą skuteczności żadnych z tych technologii. Próbowaliśmy znaleźć dowody naukowe na zasadność filtrów katalitycznych, ale nikt nie potrafił nam odpowiedzieć i przedstawić zasadność obecności w oczyszczaczu.
          • Dominiko, odpowiedz jakby nie na temat, czyli z brakiem zrozumienia poruszonego problemu :(
            Chodzi o to ze urzadzenie z czujnikiem tylko pm 2,5 nie powinno byc kategoryzowane jako oczyszczacz a raczej jako antysmog, gdyz jego automatyka nie spelnia zadnych wymogow w kwestii calej gamy innych zanieczyszczen, ktore wyzej wymienilem,
            W trybue auto nie jest w stanie oczyscic pomieszczenia o danej kubaturze, gdyz pracujac caly czas w trybie Silent jego CADR to 80 m3/h, czyli jednokrotna a nie min 3 krotna wymina powietrza w pomieszczeniu o takiej samej kubaturze.
            Pozostaje wlaczanie recznie trybu turbo ktory ma cadr 240 m3/h.
            Czyli tak naprawde mozna kupic o polowe tanszy oczyszczacz bez automatyki i nawet czujnikow, a dokupic do niego miernik zaniezczyszczen i na jego podsatiw wlaczac/wylaczac oczyszczacz.
            Tej kwestii dotyczyl moj powyzszy wpis :)
            pzdr
            p.s.
            czy w waszych testowanych modelach ramka filtra siateczkowego na wszystkich 4 rogach odstaje dosc mocno, czyli tak ze w tych szparach zanieczyszczenia wpadaja wprost na hepe?
          • Dzień dobry, dziękuję za komentarz. Odniosę się do poszczególnych kwestii:

            Tak jak pisałam -
            - jeśli oczyszczacz przefiltrowuje 3x objętość powietrza w pomieszczeniu przy CADR 300 m3/h to nie zrobi tego przy 80 m3/h. 3x obojętność dotyczy maksymalnej prędkości i to norma dla wszystkich oczyszczaczy na rynku.
            - zanieczyszczenia, które zostały przytoczone to kurz, bakterie i wirusy. Dobry oczyszczacz powietrza powinien reagować na najgroźniejsze frakcje dla zdrowia - są nimi m.in. pyły PM1, PM2.5. Są to mikroskopijne cząsteczki, które dostają się aż do pęcherzyków płucnych i są rakotwórcze. Z bakteriami i wirusami każdy oczyszczacz z filtrem HEPA będzie usuwał.

            Z kurzem spotykamy się na co dzień i nas nie zabija. Jeśli potrzebuje Pan urządzenia do usuwania kurzu to proponuję odkurzacz lub oczyszczacze z czujnikiem kurzu (np. pierwsze modele Sharp, który początkowo był dedykowany alergikom).

            - w naszych modelach filtr wstępny jest dopasowany, niemniej siła ssąca dociska filtr. Poza tym, mamy wiele oczyszczaczy testowanych z filtrem kasetowym i wlotami od boków i na przykładzie filtra HEPA widać, że zanieczyszczenia osadzają się w pierwszej kolejności od środka.
          • Caly czas widze nie zrozumienie o czym pisze w kwestii CADR :(
            to moze jeszcze raz i po kolei :)
            1.przykladowe pomieszczenie to 80 m3/h
            2. max cadr tego antysmoga to 300 m3/h
            czyli wynika z powyzszego ze spelnia ono wymog min 3 krotnego przefiltrowania powietrza w takim pomieszczeniu dopiero w trybie turbo - zrozumiale juz czy...?
            Idac dalej skoro pracuje u mnie na automacie nawet jak otworze okno glownie w trybie Silent - Slow, czyli na cadr 80-120 m3/h to nigdy nie spelni wymogu min 3 krotnosci przefiltrowania pomieszczenia, tak naprawde w tym momencie powinno miec zaprogramowane co jakis czas wlaczanie sie w trybie turbo na min godzine, czyli np w owej aplikacji powinna byc mozliwosc podania kubatury pokoju, gdyz przy mniejszej na logike tryb nizszy niz turbo by wystarczyl do 3 krotnego przefiltrowania kubatury.
            Czyli Klarta za pol roku wypuszcza model nr 5 ? :)
            A tak serio to mam nieodparte wrazenie - zreszta jak czytam nie tylko moje - ze ta stronka i ludzie tu zatrudnieni sa z wymienionej Klarty, taki marketing odwrocony, a przy okazji testujecie/opiniujecie inne sprzety zeby wygladalo realniej :)
            Taki dzial marketingu i kontroli rynku konkurencyjnych urzadzen
            Skad takie podejrzenia? Chociazby z promowania na sile ich nawilzacza, podczas gdy odpalam pierwszy lepszy jego priv test na yt i slysze ze po 2 tyg juz koles ma grzyby w tym zasolonym filtrze. Super wymieniajmy co 2 tyg albo wdychajmy je:( Podczas gdy o prekursorze ewaporacji czyli produkcie Venty ktora jest od 20 lat na rynku nie wiecie nic :(
          • 3-krotna filtracja powietrza w pomieszczeniu jest potrzebna zgodnie z normami dla zapylenia, więc m.in. PM2.5. Nie ma takiego przelicznika dla LZO czy alergenów. Praktyka pokazuje, że bez PM2.5 a przy alergenach nie jest wymagana tak duża filtracja. Alergenów jest znacznie mniej w powietrzu.
            LZO najczęściej występują razem z PM2.5, bo najwięcej ich z kominów i rur.
            Niestety nie ma na rynku dobrze działających tanich czujników LZO do wykorzystania w oczyszczaczach. Te co są, często liczą wszystkie gazowe związki na bazie węgla i potrafią gubić się nawet przy wzroście CO2.
            W naszym rankingu oczyszczaczy skupiamy się na smogu, bo to on determinuje zakup >75% oczyszczaczy powietrza w Polsce. Podejście to uznajemy za prawidłowe, ale możesz mieć inne zdanie.
            Oczyszczacze marki Klarta kwestie smogowe ogarniają rewelacyjnie szybko go oczyszczając ściągając potrzebę śledzenia zanieczyszczeń przez użytkownika, co dzieje się w wielu nawet markowych urządzeniach, jak Xiaomi.

            Odnośnie wspomnianej recenzji Humea - to zielone to nie grzyb, a naturalne chwilowe odbarwienie materiału filtracyjnego. Po czasie to znika.
            Każdy nawilżacz wymaga stałego oczyszczania. Także te dyskowe. Wszystkie łapią kurz, bakterie i woda w nich kwitnie. Dlatego zalecenia Klarty są tu prawidłowe. Korzystanie z urządzenia zgodnie z instrukcją zapewnia długie użytkowanie filtra i brak zapachów.
          • Co do Humei: koles twierdzi ze plesn i ze zapach jest inny z urzadzenia juz, od 2:40 :
            https://www.youtube.com/watch?v=vCl4t57f3NI
            rozwiazanie widze proste, ktore stosuje np. w Vencie zeby zbyt czesto nie wymieniac wody, leje solanke, np. ciechocinska albo zablocka, pyt co z elektronika i elementami metalowymi z czasem, wkoncu to sol :(
            Co do CO2 to by sie przydal taki czujnik, ktory poinformuje ze czas juz przewietrzyc mieszkanie :)
      • Jeżeli piszesz że eliminacja cząstek o,oo7 mikrona NIE jest niczym szczególnym to wyjaśnij proszę dlaczego większość filtrów powietrza dostępnych na rynku eliminuje cząstki 0,3 mikrona. Przecież to ogromna różnica
  • Proszę zwrócić uwagę, że filtry w które jest wyposażony eliminuje 99,99% cząsteczek 0,007 mikrona a dla porównania większość sprzedawanych na rynku eliminuje 99,7% cząstek. Na dodatek bardzo wysoki CADR na poziomie 500 m3/h. AMWAY (producent) to bardzo wysoki poziom technologii. Liczne nagrody i wyróżnienia potwierdzają,że dostaniemy to czego oczekujemy.
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      1 marca 2018 at 02:13

      Eliminacja 99,99% cząstek 0,007 mikrona jest niczym szczególnym dla filtrów w standardzie HEPA, bo ten określa skuteczność filtracji dla cząstek 0,3 mikrona jako cząstek, które najtrudniej wyłapać. Mniejsze cząstki są skuteczniej wyłapywane na drodze dyfuzji.
      Ponadto z praktycznego punktu widzenia nie ma znaczenia czy w oczyszczaczu użyto filtr H14, H13 czy słabszy, bo różnica kilkuprocentowa w skuteczności filtracji jest niwelowana przez kolejne cykle oczyszczania.
      Amway Atmosphere Sky jako jeden z niewielu przedstawicieli na rynku oczyszczaczy ma filtr HEPA klasy H14 i za to można pochwalić ten produkt, ale koszty wymiany filtrów są nieproporcjonalnie wysokie.
      • Ekspert ds. oczyszczaczy

        21 marca 2018 at 16:11

        To bardzo duży plus, ale taki sam plus mają prawie wszystkie oczyszczacze powietrza, które są uwzględnione w rankingu (te posiadające filtr klasy HEPA), więc nie możemy mówić tu o szczególnym wyróżniku filtrów w oczyszczaczach marki Amway.
        Cykle oczyszczania oznaczają krotność filtracji "tego samego powietrza", co w praktyce mieć miejsca nie powinno, bo powietrze się miesza i wymienia. Jednakże producenci oczyszczaczy podając powierzchnie, które ich urządzenia mogą oczyszczacz, podają również ilość cykli w jakim powietrze z całej kubatury zostanie przefiltrowane. Cykle nabierają większego znaczenia przy oczyszczaniu z gazów, bo tu nie ma tak skutecznych metod, jak przy filtracji pyłów w filtrach HEPA.
        • Proszę o informację jakie inne filtry eliminują nanocząsteczki 0,0024 mikrona? Na początku producent Artmosphere Sky deklarował usuwanie cząsteczek do 0,007 mikrona, ale w praktyce okazało się, że skutecznie radzi sobie z jeszcze mniejszymi.
          • Ekspert ds. oczyszczaczy

            4 grudnia 2018 at 14:14

            Eliminacja małych cząstek w filtrach HEPA związana jest z trzema siłami:

            - dyfuzją molekularną, czyli chaotyczne ruchy najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń powodują ich przypadkowe „wpadnięcie" na włókno filtra,
            - bezpośrednim zaczepieniem, kiedy nieduża cząstka zanieczyszczenia przepływa w bezpośredniej bliskości włókna filtra i ocierając się o niego "przykleja" się,
            - osadzaniem bezwładnościowym - cząstki o dużych wielkościach i masach wypadając z toru lotu powietrza, uderzają w stojące bezpośrednio na ich drodze włókno filtra.

            Z tych właściwości i ich charakteryk wynika, że cząsteczka 0,3 mikrona ma największą trudność w filtracji. Większe i mniejsze cząsteczki są łatwiej wyłapywane. Nawet filtry klasy E10 będą łapać tak małe cząsteczki. Oczywiście filtr H14 będzie mógł robić to z większą dokładnością miejscową.
      • Jeżeli piszesz że eliminacja cząstek o,oo7 mikrona NIE jest niczym szczególnym to wyjaśnij proszę dlaczego większość filtrów powietrza dostępnych na rynku eliminuje cząstki 0,3 mikrona. Przecież to ogromna różnica
  • Proszę zwrócić uwagę, że filtry w które jest wyposażony eliminuje 99,99% cząsteczek 0,007 mikrona a dla porównania większość sprzedawanych na rynku eliminuje 99,7% cząstek. Na dodatek bardzo wysoki CADR na poziomie 500 m3/h. AMWAY (producent) to bardzo wysoki poziom technologii. Liczne nagrody i wyróżnienia potwierdzają,że dostaniemy to czego oczekujemy.
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      1 marca 2018 at 02:13

      Eliminacja 99,99% cząstek 0,007 mikrona jest niczym szczególnym dla filtrów w standardzie HEPA, bo ten określa skuteczność filtracji dla cząstek 0,3 mikrona jako cząstek, które najtrudniej wyłapać. Mniejsze cząstki są skuteczniej wyłapywane na drodze dyfuzji.
      Ponadto z praktycznego punktu widzenia nie ma znaczenia czy w oczyszczaczu użyto filtr H14, H13 czy słabszy, bo różnica kilkuprocentowa w skuteczności filtracji jest niwelowana przez kolejne cykle oczyszczania.
      Amway Atmosphere Sky jako jeden z niewielu przedstawicieli na rynku oczyszczaczy ma filtr HEPA klasy H14 i za to można pochwalić ten produkt, ale koszty wymiany filtrów są nieproporcjonalnie wysokie.
      • Ekspert ds. oczyszczaczy

        21 marca 2018 at 16:11

        To bardzo duży plus, ale taki sam plus mają prawie wszystkie oczyszczacze powietrza, które są uwzględnione w rankingu (te posiadające filtr klasy HEPA), więc nie możemy mówić tu o szczególnym wyróżniku filtrów w oczyszczaczach marki Amway.
        Cykle oczyszczania oznaczają krotność filtracji "tego samego powietrza", co w praktyce mieć miejsca nie powinno, bo powietrze się miesza i wymienia. Jednakże producenci oczyszczaczy podając powierzchnie, które ich urządzenia mogą oczyszczacz, podają również ilość cykli w jakim powietrze z całej kubatury zostanie przefiltrowane. Cykle nabierają większego znaczenia przy oczyszczaniu z gazów, bo tu nie ma tak skutecznych metod, jak przy filtracji pyłów w filtrach HEPA.
        • Proszę o informację jakie inne filtry eliminują nanocząsteczki 0,0024 mikrona? Na początku producent Artmosphere Sky deklarował usuwanie cząsteczek do 0,007 mikrona, ale w praktyce okazało się, że skutecznie radzi sobie z jeszcze mniejszymi.
          • Ekspert ds. oczyszczaczy

            4 grudnia 2018 at 14:14

            Eliminacja małych cząstek w filtrach HEPA związana jest z trzema siłami:

            - dyfuzją molekularną, czyli chaotyczne ruchy najdrobniejszych cząstek zanieczyszczeń powodują ich przypadkowe „wpadnięcie" na włókno filtra,
            - bezpośrednim zaczepieniem, kiedy nieduża cząstka zanieczyszczenia przepływa w bezpośredniej bliskości włókna filtra i ocierając się o niego "przykleja" się,
            - osadzaniem bezwładnościowym - cząstki o dużych wielkościach i masach wypadając z toru lotu powietrza, uderzają w stojące bezpośrednio na ich drodze włókno filtra.

            Z tych właściwości i ich charakteryk wynika, że cząsteczka 0,3 mikrona ma największą trudność w filtracji. Większe i mniejsze cząsteczki są łatwiej wyłapywane. Nawet filtry klasy E10 będą łapać tak małe cząsteczki. Oczywiście filtr H14 będzie mógł robić to z większą dokładnością miejscową.
      • Jeżeli piszesz że eliminacja cząstek o,oo7 mikrona NIE jest niczym szczególnym to wyjaśnij proszę dlaczego większość filtrów powietrza dostępnych na rynku eliminuje cząstki 0,3 mikrona. Przecież to ogromna różnica
  • Ktorzy sposrod producentow udzielają gwarancji satysfakcji klienta.? Zarówno na urządzenie jaki na filtry ? Czy jesli urzadzenie nie spełni moich oczekiwań nawet subiektywnie czy będę mógł.je zwrócić producentowi i w jakim czasie np po dwóch miesiacach uzytkowania .?
  • Ktorzy sposrod producentow udzielają gwarancji satysfakcji klienta.? Zarówno na urządzenie jaki na filtry ? Czy jesli urzadzenie nie spełni moich oczekiwań nawet subiektywnie czy będę mógł.je zwrócić producentowi i w jakim czasie np po dwóch miesiacach uzytkowania .?
  • Ktorzy sposrod producentow udzielają gwarancji satysfakcji klienta.? Zarówno na urządzenie jaki na filtry ? Czy jesli urzadzenie nie spełni moich oczekiwań nawet subiektywnie czy będę mógł.je zwrócić producentowi i w jakim czasie np po dwóch miesiacach uzytkowania .?
  • Ktorzy sposrod producentow udzielają gwarancji satysfakcji klienta.? Zarówno na urządzenie jaki na filtry ? Czy jesli urzadzenie nie spełni moich oczekiwań nawet subiektywnie czy będę mógł.je zwrócić producentowi i w jakim czasie np po dwóch miesiacach uzytkowania .?
  • Nie jestem ekspertem takim na jakiego Pan się "nazywa", a jedynie laikiem...ale chyba jeżeli coś filtruje 0,007 to chyba na jego plus...i jakie kolejne cykle ma Pan na myśli, które niwelują mniejsze cząsteczki niż 0,3 mikrona jak np 0,007...proszę o przykłady..jestem bardzo ciekaw
  • Nie jestem ekspertem takim na jakiego Pan się "nazywa", a jedynie laikiem...ale chyba jeżeli coś filtruje 0,007 to chyba na jego plus...i jakie kolejne cykle ma Pan na myśli, które niwelują mniejsze cząsteczki niż 0,3 mikrona jak np 0,007...proszę o przykłady..jestem bardzo ciekaw
  • Nie jestem ekspertem takim na jakiego Pan się "nazywa", a jedynie laikiem...ale chyba jeżeli coś filtruje 0,007 to chyba na jego plus...i jakie kolejne cykle ma Pan na myśli, które niwelują mniejsze cząsteczki niż 0,3 mikrona jak np 0,007...proszę o przykłady..jestem bardzo ciekaw
  • Nie jestem ekspertem takim na jakiego Pan się "nazywa", a jedynie laikiem...ale chyba jeżeli coś filtruje 0,007 to chyba na jego plus...i jakie kolejne cykle ma Pan na myśli, które niwelują mniejsze cząsteczki niż 0,3 mikrona jak np 0,007...proszę o przykłady..jestem bardzo ciekaw
  • Dzień dobry
    Mieliśmy okazje testować to urządzenie wraz z innymi , a dokładnie z trzema innymi urządzeniami wiodących marek na rynku.
    w każdym z 5 punktów porównawczych to urządzenie było lepsze od konkurencji, w jednej kwestii jest najdroższe ... ale okres pracy niweluje tą różnice już po 3 miesiącach pracy z uwagi na wyższą wytrzymałość filtrów niż u konkurencji .
    Te badania pozwoliły nam wyłonić produkt który polecamy naszym klientom i inwestorom jak najlepszy na rynku i za za który otrzymaliśmy w tym roku nagrodę na Targach...
  • Dzień dobry
    Mieliśmy okazje testować to urządzenie wraz z innymi , a dokładnie z trzema innymi urządzeniami wiodących marek na rynku.
    w każdym z 5 punktów porównawczych to urządzenie było lepsze od konkurencji, w jednej kwestii jest najdroższe ... ale okres pracy niweluje tą różnice już po 3 miesiącach pracy z uwagi na wyższą wytrzymałość filtrów niż u konkurencji .
    Te badania pozwoliły nam wyłonić produkt który polecamy naszym klientom i inwestorom jak najlepszy na rynku i za za który otrzymaliśmy w tym roku nagrodę na Targach...
  • KLIMATERM-Matlak

    29 marca 2018 at 15:17

    Dzień dobry
    Mieliśmy okazje testować to urządzenie wraz z innymi , a dokładnie z trzema innymi urządzeniami wiodących marek na rynku.
    w każdym z 5 punktów porównawczych to urządzenie było lepsze od konkurencji, w jednej kwestii jest najdroższe ... ale okres pracy niweluje tą różnice już po 3 miesiącach pracy z uwagi na wyższą wytrzymałość filtrów niż u konkurencji .
    Te badania pozwoliły nam wyłonić produkt który polecamy naszym klientom i inwestorom jak najlepszy na rynku i za za który otrzymaliśmy w tym roku nagrodę na Targach...
  • KLIMATERM-Matlak

    29 marca 2018 at 15:17

    Dzień dobry
    Mieliśmy okazje testować to urządzenie wraz z innymi , a dokładnie z trzema innymi urządzeniami wiodących marek na rynku.
    w każdym z 5 punktów porównawczych to urządzenie było lepsze od konkurencji, w jednej kwestii jest najdroższe ... ale okres pracy niweluje tą różnice już po 3 miesiącach pracy z uwagi na wyższą wytrzymałość filtrów niż u konkurencji .
    Te badania pozwoliły nam wyłonić produkt który polecamy naszym klientom i inwestorom jak najlepszy na rynku i za za który otrzymaliśmy w tym roku nagrodę na Targach...
  • Filtry Amway? Serio? Przecież jeśli produkt jest oparty o mlm to musi tyle kosztować. Prowizje dla sprzedawcy, menadżerów (szmaragdów czy jak ich tam nazywają) i całej masy ludzi. Pracowałem w Amway i wiem, że produkt wart jest zawsze maksimum 20-30% wartości, reszta to piramida finansowa. A filtr Atmosphere sky widziałem na własne oczy i tak naprawdę brzydszego nie ma! Za tę cenę można mieć minimum 3 porządne oczyszczacze powietrza. Cena serwisu też z kosmosu, no ale na filtrach też musi zarobić sztab ludzi :-)
    • Szanowny Panie. 100% racji- w każdej formie sprzedaży produkt to 20-30% ceny a reszta to koszt pośredników-hurtu,detalu,reklamy etc. To oczywiste dla każdego myślącego . Tylko dlaczego pańskim zdaniem produkt w sieci MLM to piramida finansowa? W sieci Lidl, Biedronka, Tesko, etc utrzymuje Pan całą masę ludzi - hurtowników, pośredników, ajentów, managerów, marketingowców,ochroniarzy, kasjerów,sprzątaczy i setki innych. Więc jak porówna Pan jabłko do jabłka to może wnioski wyciągnie Pan bardziej przystające do rzeczywistości
  • Filtry Amway? Serio? Przecież jeśli produkt jest oparty o mlm to musi tyle kosztować. Prowizje dla sprzedawcy, menadżerów (szmaragdów czy jak ich tam nazywają) i całej masy ludzi. Pracowałem w Amway i wiem, że produkt wart jest zawsze maksimum 20-30% wartości, reszta to piramida finansowa. A filtr Atmosphere sky widziałem na własne oczy i tak naprawdę brzydszego nie ma! Za tę cenę można mieć minimum 3 porządne oczyszczacze powietrza. Cena serwisu też z kosmosu, no ale na filtrach też musi zarobić sztab ludzi :-)
    • Szanowny Panie. 100% racji- w każdej formie sprzedaży produkt to 20-30% ceny a reszta to koszt pośredników-hurtu,detalu,reklamy etc. To oczywiste dla każdego myślącego . Tylko dlaczego pańskim zdaniem produkt w sieci MLM to piramida finansowa? W sieci Lidl, Biedronka, Tesko, etc utrzymuje Pan całą masę ludzi - hurtowników, pośredników, ajentów, managerów, marketingowców,ochroniarzy, kasjerów,sprzątaczy i setki innych. Więc jak porówna Pan jabłko do jabłka to może wnioski wyciągnie Pan bardziej przystające do rzeczywistości
  • Filtry Amway? Serio? Przecież jeśli produkt jest oparty o mlm to musi tyle kosztować. Prowizje dla sprzedawcy, menadżerów (szmaragdów czy jak ich tam nazywają) i całej masy ludzi. Pracowałem w Amway i wiem, że produkt wart jest zawsze maksimum 20-30% wartości, reszta to piramida finansowa. A filtr Atmosphere sky widziałem na własne oczy i tak naprawdę brzydszego nie ma! Za tę cenę można mieć minimum 3 porządne oczyszczacze powietrza. Cena serwisu też z kosmosu, no ale na filtrach też musi zarobić sztab ludzi :-)
    • Szanowny Panie. 100% racji- w każdej formie sprzedaży produkt to 20-30% ceny a reszta to koszt pośredników-hurtu,detalu,reklamy etc. To oczywiste dla każdego myślącego . Tylko dlaczego pańskim zdaniem produkt w sieci MLM to piramida finansowa? W sieci Lidl, Biedronka, Tesko, etc utrzymuje Pan całą masę ludzi - hurtowników, pośredników, ajentów, managerów, marketingowców,ochroniarzy, kasjerów,sprzątaczy i setki innych. Więc jak porówna Pan jabłko do jabłka to może wnioski wyciągnie Pan bardziej przystające do rzeczywistości
  • Filtry Amway? Serio? Przecież jeśli produkt jest oparty o mlm to musi tyle kosztować. Prowizje dla sprzedawcy, menadżerów (szmaragdów czy jak ich tam nazywają) i całej masy ludzi. Pracowałem w Amway i wiem, że produkt wart jest zawsze maksimum 20-30% wartości, reszta to piramida finansowa. A filtr Atmosphere sky widziałem na własne oczy i tak naprawdę brzydszego nie ma! Za tę cenę można mieć minimum 3 porządne oczyszczacze powietrza. Cena serwisu też z kosmosu, no ale na filtrach też musi zarobić sztab ludzi :-)
    • Szanowny Panie. 100% racji- w każdej formie sprzedaży produkt to 20-30% ceny a reszta to koszt pośredników-hurtu,detalu,reklamy etc. To oczywiste dla każdego myślącego . Tylko dlaczego pańskim zdaniem produkt w sieci MLM to piramida finansowa? W sieci Lidl, Biedronka, Tesko, etc utrzymuje Pan całą masę ludzi - hurtowników, pośredników, ajentów, managerów, marketingowców,ochroniarzy, kasjerów,sprzątaczy i setki innych. Więc jak porówna Pan jabłko do jabłka to może wnioski wyciągnie Pan bardziej przystające do rzeczywistości
  • ...chyba nikt nie napisał, ze jest gwarancja satysfakcji 90 dni, to o czymś świadczy :)
    Czy jakaś inna firma daje taką gwarancję chyba nie.
  • ...chyba nikt nie napisał, ze jest gwarancja satysfakcji 90 dni, to o czymś świadczy :)
    Czy jakaś inna firma daje taką gwarancję chyba nie.
  • ...chyba nikt nie napisał, ze jest gwarancja satysfakcji 90 dni, to o czymś świadczy :)
    Czy jakaś inna firma daje taką gwarancję chyba nie.
  • ...chyba nikt nie napisał, ze jest gwarancja satysfakcji 90 dni, to o czymś świadczy :)
    Czy jakaś inna firma daje taką gwarancję chyba nie.
  • Mam to urządzenie. Jest super. Ma rewelacyjny czyściutki nawiew, który ratuje nam życie w te upały.
    Na turbo jest nizłym wentylatorem.
    Polecam bardzo bardzo bardzo.... Jest wart każdego grosza.
    • Jestem prawie pewny, że osoby które tak się zachwycają i piszą poematy na temat tak drogiego sprzętu to sprzedawcy firmy AMWAY. Koszt urządzenia jest bardzo wysoki ale pal licho urządzenie, bo na to można się szarpnąć ale koszty filtrów jest z kosmosu.
      Jak czytam, że ktoś pisze, że używa tak drogiego urządzenia do chłodzenia w upalne dni to jak bym czytał s-f.
      Ludzie nie dajcie się oszukać, liczcie ile was to będzie kosztować i czy zysk jest war kosztów.
      Jeszcze zrozumiałbym gdyby od tego zależało życie dziecka, no niech tam będzie ale do chłodzenia brednie pisane przez sprzedawcę obwoźnego.
  • Mam to urządzenie. Jest super. Ma rewelacyjny czyściutki nawiew, który ratuje nam życie w te upały.
    Na turbo jest nizłym wentylatorem.
    Polecam bardzo bardzo bardzo.... Jest wart każdego grosza.
    • Jestem prawie pewny, że osoby które tak się zachwycają i piszą poematy na temat tak drogiego sprzętu to sprzedawcy firmy AMWAY. Koszt urządzenia jest bardzo wysoki ale pal licho urządzenie, bo na to można się szarpnąć ale koszty filtrów jest z kosmosu.
      Jak czytam, że ktoś pisze, że używa tak drogiego urządzenia do chłodzenia w upalne dni to jak bym czytał s-f.
      Ludzie nie dajcie się oszukać, liczcie ile was to będzie kosztować i czy zysk jest war kosztów.
      Jeszcze zrozumiałbym gdyby od tego zależało życie dziecka, no niech tam będzie ale do chłodzenia brednie pisane przez sprzedawcę obwoźnego.
  • Mam to urządzenie. Jest super. Ma rewelacyjny czyściutki nawiew, który ratuje nam życie w te upały.
    Na turbo jest nizłym wentylatorem.
    Polecam bardzo bardzo bardzo.... Jest wart każdego grosza.
    • Jestem prawie pewny, że osoby które tak się zachwycają i piszą poematy na temat tak drogiego sprzętu to sprzedawcy firmy AMWAY. Koszt urządzenia jest bardzo wysoki ale pal licho urządzenie, bo na to można się szarpnąć ale koszty filtrów jest z kosmosu.
      Jak czytam, że ktoś pisze, że używa tak drogiego urządzenia do chłodzenia w upalne dni to jak bym czytał s-f.
      Ludzie nie dajcie się oszukać, liczcie ile was to będzie kosztować i czy zysk jest war kosztów.
      Jeszcze zrozumiałbym gdyby od tego zależało życie dziecka, no niech tam będzie ale do chłodzenia brednie pisane przez sprzedawcę obwoźnego.
  • Mam to urządzenie. Jest super. Ma rewelacyjny czyściutki nawiew, który ratuje nam życie w te upały.
    Na turbo jest nizłym wentylatorem.
    Polecam bardzo bardzo bardzo.... Jest wart każdego grosza.
    • Jestem prawie pewny, że osoby które tak się zachwycają i piszą poematy na temat tak drogiego sprzętu to sprzedawcy firmy AMWAY. Koszt urządzenia jest bardzo wysoki ale pal licho urządzenie, bo na to można się szarpnąć ale koszty filtrów jest z kosmosu.
      Jak czytam, że ktoś pisze, że używa tak drogiego urządzenia do chłodzenia w upalne dni to jak bym czytał s-f.
      Ludzie nie dajcie się oszukać, liczcie ile was to będzie kosztować i czy zysk jest war kosztów.
      Jeszcze zrozumiałbym gdyby od tego zależało życie dziecka, no niech tam będzie ale do chłodzenia brednie pisane przez sprzedawcę obwoźnego.
  • Ale brzydal i cena z kosmosu. Silnik + filtry za 7 tysięcy. Piramida mlm wzięła się za sprzedaż oczyszczaczy i tak z 2500 zrobiło się 7.000 :-)
  • Ale brzydal i cena z kosmosu. Silnik filtry za 7 tysięcy. Piramida mlm wzięła się za sprzedaż oczyszczaczy i tak z 2500 zrobiło się 7.000 :-)
  • Ale brzydal i cena z kosmosu. Silnik + filtry za 7 tysięcy. Piramida mlm wzięła się za sprzedaż oczyszczaczy i tak z 2500 zrobiło się 7.000 :-)
  • Ale brzydal i cena z kosmosu. Silnik filtry za 7 tysięcy. Piramida mlm wzięła się za sprzedaż oczyszczaczy i tak z 2500 zrobiło się 7.000 :-)
  • Piękny, cichy, doskonale oczyszcza. Mamy dwójkę małych dzieci i korzystając z filtra mamy pewność, że żadna infekcja wirusowa nie przeniesie się z jednego na drugie dziecko.
    Skończyły się problemy z nocnym kaszlem - mamy przespane noce.
    Możemy go uruchomić mobilnie wracając do domu i mamy pewność, że wracamy do czystego środowiska.
    Cena jest adekwatna do jakości, a zresztą można zakupić produkt taniej kontaktując się z przedsiębiorcami Amway
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      @Olga, niestety praca oczyszczacza nie gwarantuje tego, że infekcje wirusowe się nie przeniosą z jednego dziecka na drugie. Takie zarażenia są zarażeniami drogą kropelkową i były robione badania, że obecność oczyszczacza nie zmniejsza liczby zakażeń tą drogą.
  • Piękny, cichy, doskonale oczyszcza. Mamy dwójkę małych dzieci i korzystając z filtra mamy pewność, że żadna infekcja wirusowa nie przeniesie się z jednego na drugie dziecko.
    Skończyły się problemy z nocnym kaszlem - mamy przespane noce.
    Możemy go uruchomić mobilnie wracając do domu i mamy pewność, że wracamy do czystego środowiska.
    Cena jest adekwatna do jakości, a zresztą można zakupić produkt taniej kontaktując się z przedsiębiorcami Amway
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      @Olga, niestety praca oczyszczacza nie gwarantuje tego, że infekcje wirusowe się nie przeniosą z jednego dziecka na drugie. Takie zarażenia są zarażeniami drogą kropelkową i były robione badania, że obecność oczyszczacza nie zmniejsza liczby zakażeń tą drogą.
  • Piękny, cichy, doskonale oczyszcza. Mamy dwójkę małych dzieci i korzystając z filtra mamy pewność, że żadna infekcja wirusowa nie przeniesie się z jednego na drugie dziecko.
    Skończyły się problemy z nocnym kaszlem - mamy przespane noce.
    Możemy go uruchomić mobilnie wracając do domu i mamy pewność, że wracamy do czystego środowiska.
    Cena jest adekwatna do jakości, a zresztą można zakupić produkt taniej kontaktując się z przedsiębiorcami Amway
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      22 października 2018 at 05:40

      @Olga, niestety praca oczyszczacza nie gwarantuje tego, że infekcje wirusowe się nie przeniosą z jednego dziecka na drugie. Takie zarażenia są zarażeniami drogą kropelkową i były robione badania, że obecność oczyszczacza nie zmniejsza liczby zakażeń tą drogą.
  • Piękny, cichy, doskonale oczyszcza. Mamy dwójkę małych dzieci i korzystając z filtra mamy pewność, że żadna infekcja wirusowa nie przeniesie się z jednego na drugie dziecko.
    Skończyły się problemy z nocnym kaszlem - mamy przespane noce.
    Możemy go uruchomić mobilnie wracając do domu i mamy pewność, że wracamy do czystego środowiska.
    Cena jest adekwatna do jakości, a zresztą można zakupić produkt taniej kontaktując się z przedsiębiorcami Amway
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      22 października 2018 at 05:40

      @Olga, niestety praca oczyszczacza nie gwarantuje tego, że infekcje wirusowe się nie przeniosą z jednego dziecka na drugie. Takie zarażenia są zarażeniami drogą kropelkową i były robione badania, że obecność oczyszczacza nie zmniejsza liczby zakażeń tą drogą.
  • Zgadzam się z Panią Olgą. Mamy to urządzenie w domu już drugi miesiąc. Nasz synek chodzi do przedszkola i zawsze w tym okresie przynosi różne wirusy. Zawsze było tak, że po chorobie synka my z mężem chorowaliśmy, ponieważ w czasie infekcji mały po prostu śpi z nami i w ten sposób nas zarażał. Przez dwa lata schemat się powtarzał w okresie jesienno- zimowym. Byliśmy naprawdę bardzo zmęczeni. Od kiedy mamy Atmosphere Sky jest naprawdę inaczej, nie mamy problemów z żadnymi przeziębieniami, ja z zatokami i gardłem , mąż z kaszlem a synek nawet jeśli coś przyniesie z przedszkola to po 3 dniach jest zdrowy.
    Kupując ten produkt też nie miałam pewności czy jest tak rewelacyjny jak w opisie, tez się zastanawiałam, ale produkty w Amway są naprawdę bardzo dobre, wysokiej jakości. Tym bardziej mając gwarancję satysfakcji. Ma tez atest PZH co było dla mnie ważne. Nie piszę tego jako przedstawiciel Amway tylko jako użytkownik urządzenia i wierzcie mi Państwo, jest warty tej ceny. Czasami warto się zastanowić , co jest ważniejsze jakość czy cena. Można kupić tańszy ale już na pewno nie takiej jakości więc w konsekwencji koszr może być jeszcze większy.
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      Pani Justyno,
      nie ma naukowych badań wskazujących, że oczyszczacz przyspiesza wyzdrowienie z choroby. Nie po to są one tworzone.
      Oczywiście oczyszczacze zmniejszając liczbę zanieczyszczeń w powietrzu będą miały korzystny wpływ na zmniejszenie obciążenia układu immunologicznego.

      Co do wartości ceny, to patrząc przez pryzmat MOŻLIWOŚCI/CENY to zdecydowanie jest to za drogie urządzenie w naszej ocenie. Oczywiście podobnie jak AGD czy auta, kupujemy je czasem sercem, czasem rozumem.

      Dziękujemy za komentarz!
  • Zgadzam się z Panią Olgą. Mamy to urządzenie w domu już drugi miesiąc. Nasz synek chodzi do przedszkola i zawsze w tym okresie przynosi różne wirusy. Zawsze było tak, że po chorobie synka my z mężem chorowaliśmy, ponieważ w czasie infekcji mały po prostu śpi z nami i w ten sposób nas zarażał. Przez dwa lata schemat się powtarzał w okresie jesienno- zimowym. Byliśmy naprawdę bardzo zmęczeni. Od kiedy mamy Atmosphere Sky jest naprawdę inaczej, nie mamy problemów z żadnymi przeziębieniami, ja z zatokami i gardłem , mąż z kaszlem a synek nawet jeśli coś przyniesie z przedszkola to po 3 dniach jest zdrowy.
    Kupując ten produkt też nie miałam pewności czy jest tak rewelacyjny jak w opisie, tez się zastanawiałam, ale produkty w Amway są naprawdę bardzo dobre, wysokiej jakości. Tym bardziej mając gwarancję satysfakcji. Ma tez atest PZH co było dla mnie ważne. Nie piszę tego jako przedstawiciel Amway tylko jako użytkownik urządzenia i wierzcie mi Państwo, jest warty tej ceny. Czasami warto się zastanowić , co jest ważniejsze jakość czy cena. Można kupić tańszy ale już na pewno nie takiej jakości więc w konsekwencji koszr może być jeszcze większy.
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      Pani Justyno,
      nie ma naukowych badań wskazujących, że oczyszczacz przyspiesza wyzdrowienie z choroby. Nie po to są one tworzone.
      Oczywiście oczyszczacze zmniejszając liczbę zanieczyszczeń w powietrzu będą miały korzystny wpływ na zmniejszenie obciążenia układu immunologicznego.

      Co do wartości ceny, to patrząc przez pryzmat MOŻLIWOŚCI/CENY to zdecydowanie jest to za drogie urządzenie w naszej ocenie. Oczywiście podobnie jak AGD czy auta, kupujemy je czasem sercem, czasem rozumem.

      Dziękujemy za komentarz!
  • Zgadzam się z Panią Olgą. Mamy to urządzenie w domu już drugi miesiąc. Nasz synek chodzi do przedszkola i zawsze w tym okresie przynosi różne wirusy. Zawsze było tak, że po chorobie synka my z mężem chorowaliśmy, ponieważ w czasie infekcji mały po prostu śpi z nami i w ten sposób nas zarażał. Przez dwa lata schemat się powtarzał w okresie jesienno- zimowym. Byliśmy naprawdę bardzo zmęczeni. Od kiedy mamy Atmosphere Sky jest naprawdę inaczej, nie mamy problemów z żadnymi przeziębieniami, ja z zatokami i gardłem , mąż z kaszlem a synek nawet jeśli coś przyniesie z przedszkola to po 3 dniach jest zdrowy.
    Kupując ten produkt też nie miałam pewności czy jest tak rewelacyjny jak w opisie, tez się zastanawiałam, ale produkty w Amway są naprawdę bardzo dobre, wysokiej jakości. Tym bardziej mając gwarancję satysfakcji. Ma tez atest PZH co było dla mnie ważne. Nie piszę tego jako przedstawiciel Amway tylko jako użytkownik urządzenia i wierzcie mi Państwo, jest warty tej ceny. Czasami warto się zastanowić , co jest ważniejsze jakość czy cena. Można kupić tańszy ale już na pewno nie takiej jakości więc w konsekwencji koszr może być jeszcze większy.
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      8 listopada 2018 at 09:09

      Pani Justyno,
      nie ma naukowych badań wskazujących, że oczyszczacz przyspiesza wyzdrowienie z choroby. Nie po to są one tworzone.
      Oczywiście oczyszczacze zmniejszając liczbę zanieczyszczeń w powietrzu będą miały korzystny wpływ na zmniejszenie obciążenia układu immunologicznego.

      Co do wartości ceny, to patrząc przez pryzmat MOŻLIWOŚCI/CENY to zdecydowanie jest to za drogie urządzenie w naszej ocenie. Oczywiście podobnie jak AGD czy auta, kupujemy je czasem sercem, czasem rozumem.

      Dziękujemy za komentarz!
  • Zgadzam się z Panią Olgą. Mamy to urządzenie w domu już drugi miesiąc. Nasz synek chodzi do przedszkola i zawsze w tym okresie przynosi różne wirusy. Zawsze było tak, że po chorobie synka my z mężem chorowaliśmy, ponieważ w czasie infekcji mały po prostu śpi z nami i w ten sposób nas zarażał. Przez dwa lata schemat się powtarzał w okresie jesienno- zimowym. Byliśmy naprawdę bardzo zmęczeni. Od kiedy mamy Atmosphere Sky jest naprawdę inaczej, nie mamy problemów z żadnymi przeziębieniami, ja z zatokami i gardłem , mąż z kaszlem a synek nawet jeśli coś przyniesie z przedszkola to po 3 dniach jest zdrowy.
    Kupując ten produkt też nie miałam pewności czy jest tak rewelacyjny jak w opisie, tez się zastanawiałam, ale produkty w Amway są naprawdę bardzo dobre, wysokiej jakości. Tym bardziej mając gwarancję satysfakcji. Ma tez atest PZH co było dla mnie ważne. Nie piszę tego jako przedstawiciel Amway tylko jako użytkownik urządzenia i wierzcie mi Państwo, jest warty tej ceny. Czasami warto się zastanowić , co jest ważniejsze jakość czy cena. Można kupić tańszy ale już na pewno nie takiej jakości więc w konsekwencji koszr może być jeszcze większy.
    Pozdrawiam serdecznie
    Justyna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      8 listopada 2018 at 09:09

      Pani Justyno,
      nie ma naukowych badań wskazujących, że oczyszczacz przyspiesza wyzdrowienie z choroby. Nie po to są one tworzone.
      Oczywiście oczyszczacze zmniejszając liczbę zanieczyszczeń w powietrzu będą miały korzystny wpływ na zmniejszenie obciążenia układu immunologicznego.

      Co do wartości ceny, to patrząc przez pryzmat MOŻLIWOŚCI/CENY to zdecydowanie jest to za drogie urządzenie w naszej ocenie. Oczywiście podobnie jak AGD czy auta, kupujemy je czasem sercem, czasem rozumem.

      Dziękujemy za komentarz!
  • Szanowny Panie Ekspercie,
    wykonuje Pan wspaniałą pracę ułatwiającą zakupy. Ale czy nie ma Pan możliwości weryfikowania komentarzy? Przecież gołym okiem widać, że połowa opinii pisana jest na zamówienie i są one kompletnie niewiarygodne. Ludzi, którzy je czytają, mogą wprowadzić w błąd , ponieważ powtarzają tylko marketingowe informacje producenta, który nigdy przecież nie wspomni o słabościach swojego towaru. Przydałaby się wymiana zdań prawdziwych użytkowników. Wiem, że to trudne. Takie czasy.
    Z pozdrowieniami
    Hanna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      Niestety trudno jest nam na 100% ocenić, czy komentarz jest prawdziwy. W przypadku tego urządzenia pojawiło się bardzo dużo komentarzy pochwalnych, co raczej miejsca w innych modelach nie ma.
      Oczyszczacz powietrza Amway Atmosphere Sky na pewno jest ciekawym rozwiązaniem. Drogim ale ciekawym. Dlatego nie ingerujemy w treści komentarzy, jeśli nie mamy pewności, że są "handlowe".
  • Szanowny Panie Ekspercie,
    wykonuje Pan wspaniałą pracę ułatwiającą zakupy. Ale czy nie ma Pan możliwości weryfikowania komentarzy? Przecież gołym okiem widać, że połowa opinii pisana jest na zamówienie i są one kompletnie niewiarygodne. Ludzi, którzy je czytają, mogą wprowadzić w błąd , ponieważ powtarzają tylko marketingowe informacje producenta, który nigdy przecież nie wspomni o słabościach swojego towaru. Przydałaby się wymiana zdań prawdziwych użytkowników. Wiem, że to trudne. Takie czasy.
    Z pozdrowieniami
    Hanna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      31 grudnia 2018 at 14:11

      Niestety trudno jest nam na 100% ocenić, czy komentarz jest prawdziwy. W przypadku tego urządzenia pojawiło się bardzo dużo komentarzy pochwalnych, co raczej miejsca w innych modelach nie ma.
      Oczyszczacz powietrza Amway Atmosphere Sky na pewno jest ciekawym rozwiązaniem. Drogim ale ciekawym. Dlatego nie ingerujemy w treści komentarzy, jeśli nie mamy pewności, że są "handlowe".
      • Tak patrzac na chociazby dane techn powyzszego to uwypukla mi sie manipulacja z samego porownania dB w stosunku do CADR, widoczna jest duza przepasc pomiedzy 4 a 5 biegiem w owych dB, co moze swiadczyc ze od 1 do 4 przpelyw jest znikomy, a podniesiony tylko maksymalnie przy 5 biegu zeby fajnie wygladalo owo 500 m3/h. Wracajac do fitrow np. HEPA - jakim to sposobem (skoro to te same praktycznie filtry a rozni je jedynie normalizacja 11,12,13) w wiekszosci urzadzen mamy wymieniac po roku dwoch , a np w moim Sharpie KC-A50EU-W co 10 lat :) w tym weglowy zmywalny, tak samo jak ten od nawilzacza - tym bardziej dziwne bo wspolpracujac z nawilzaczem wieksze narazenie na legniecie sie grzybow plesni w tej HEPIE. Moze dzikei jonizacji Plasmacluster polowe roboty wykonuje ona a nie filtr, bo dzieki niej czesc albo wiekszosc pylu/kurzu opada na podloge a nie krazy w powietrzu :)
  • Szanowny Panie Ekspercie,
    wykonuje Pan wspaniałą pracę ułatwiającą zakupy. Ale czy nie ma Pan możliwości weryfikowania komentarzy? Przecież gołym okiem widać, że połowa opinii pisana jest na zamówienie i są one kompletnie niewiarygodne. Ludzi, którzy je czytają, mogą wprowadzić w błąd , ponieważ powtarzają tylko marketingowe informacje producenta, który nigdy przecież nie wspomni o słabościach swojego towaru. Przydałaby się wymiana zdań prawdziwych użytkowników. Wiem, że to trudne. Takie czasy.
    Z pozdrowieniami
    Hanna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      25 listopada 2018 at 22:44

      Niestety trudno jest nam na 100% ocenić, czy komentarz jest prawdziwy. W przypadku tego urządzenia pojawiło się bardzo dużo komentarzy pochwalnych, co raczej miejsca w innych modelach nie ma.
      Oczyszczacz powietrza Amway Atmosphere Sky na pewno jest ciekawym rozwiązaniem. Drogim ale ciekawym. Dlatego nie ingerujemy w treści komentarzy, jeśli nie mamy pewności, że są "handlowe".
  • Szanowny Panie Ekspercie,
    wykonuje Pan wspaniałą pracę ułatwiającą zakupy. Ale czy nie ma Pan możliwości weryfikowania komentarzy? Przecież gołym okiem widać, że połowa opinii pisana jest na zamówienie i są one kompletnie niewiarygodne. Ludzi, którzy je czytają, mogą wprowadzić w błąd , ponieważ powtarzają tylko marketingowe informacje producenta, który nigdy przecież nie wspomni o słabościach swojego towaru. Przydałaby się wymiana zdań prawdziwych użytkowników. Wiem, że to trudne. Takie czasy.
    Z pozdrowieniami
    Hanna
    • Ekspert ds. oczyszczaczy

      25 listopada 2018 at 22:44

      Niestety trudno jest nam na 100% ocenić, czy komentarz jest prawdziwy. W przypadku tego urządzenia pojawiło się bardzo dużo komentarzy pochwalnych, co raczej miejsca w innych modelach nie ma.
      Oczyszczacz powietrza Amway Atmosphere Sky na pewno jest ciekawym rozwiązaniem. Drogim ale ciekawym. Dlatego nie ingerujemy w treści komentarzy, jeśli nie mamy pewności, że są "handlowe".
  • jeśli chodzi o cenę urządzenia to dla osób niewspółpracujących z Amway jest to dokładnie taka jak została podana w specyfikacji, al dla ludzi współpracujących jest trochę taniej, jakieś -25/30% :)

    pozdrawiam,
    osoba nie będąca szmaragdem, ale współpracująca z Amway
  • jeśli chodzi o cenę urządzenia to dla osób niewspółpracujących z Amway jest to dokładnie taka jak została podana w specyfikacji, al dla ludzi współpracujących jest trochę taniej, jakieś -25/30% :)

    pozdrawiam,
    osoba nie będąca szmaragdem, ale współpracująca z Amway
  • jeśli chodzi o cenę urządzenia to dla osób niewspółpracujących z Amway jest to dokładnie taka jak została podana w specyfikacji, al dla ludzi współpracujących jest trochę taniej, jakieś -25/30% :)

    pozdrawiam,
    osoba nie będąca szmaragdem, ale współpracująca z Amway
  • jeśli chodzi o cenę urządzenia to dla osób niewspółpracujących z Amway jest to dokładnie taka jak została podana w specyfikacji, al dla ludzi współpracujących jest trochę taniej, jakieś -25/30% :)

    pozdrawiam,
    osoba nie będąca szmaragdem, ale współpracująca z Amway
  • Zakupiliśmy z żoną ten filtr rok temu. W naszym przypadku filtry zużywają się o wiele wolniej niż podaje producent co jest bardzo dużym plusem. Sterowanie ze smartfona i pokazywanie stanu filtra ułatwia sprawę. Czuć dużą różnicę w powietrzu. Lepiej dzięki temu śpię i przestałem chrapać (żona szczęśliwa). Ostatnio porównywaliśmy kilka filtrów w trybie auto i efekt wychodził zawsze taki sam. Tam gdzie inne filtry przestawały już pracować, bo nie widziały takiej potrzeby, Atmosphere Sky dalej zasuwał bo wykrywał drobiny w powietrzu. Cena jest dość wysoka jak na filtry, ale jeśli zarejestruje się konto w Amway to można go mieć taniej, dochodzą jeszcze potem kupony i upusty na resztę ich produktów, np. filtr do wody ;-) Jeśli ktoś chciałby go mieć taniej, proszę o kontakt, zobaczę co da się zrobić ;-) Gorąco polecam, bo jakość jest na naprawdę wysokim poziomie. Dochodzi jeszcze gwarancja satysfakcji. A wystarczy włączyć go na 1 tryb pracy, najsłabszy, lekko i cicho ciągle pracuje. Pobiera wtedy tylko 6W, a wydajność zapewnia ciągle czyste powietrze.
  • Zakupiliśmy z żoną ten filtr rok temu. W naszym przypadku filtry zużywają się o wiele wolniej niż podaje producent co jest bardzo dużym plusem. Sterowanie ze smartfona i pokazywanie stanu filtra ułatwia sprawę. Czuć dużą różnicę w powietrzu. Lepiej dzięki temu śpię i przestałem chrapać (żona szczęśliwa). Ostatnio porównywaliśmy kilka filtrów w trybie auto i efekt wychodził zawsze taki sam. Tam gdzie inne filtry przestawały już pracować, bo nie widziały takiej potrzeby, Atmosphere Sky dalej zasuwał bo wykrywał drobiny w powietrzu. Cena jest dość wysoka jak na filtry, ale jeśli zarejestruje się konto w Amway to można go mieć taniej, dochodzą jeszcze potem kupony i upusty na resztę ich produktów, np. filtr do wody ;-) Jeśli ktoś chciałby go mieć taniej, proszę o kontakt, zobaczę co da się zrobić ;-) Gorąco polecam, bo jakość jest na naprawdę wysokim poziomie. Dochodzi jeszcze gwarancja satysfakcji. A wystarczy włączyć go na 1 tryb pracy, najsłabszy, lekko i cicho ciągle pracuje. Pobiera wtedy tylko 6W, a wydajność zapewnia ciągle czyste powietrze.
  • 1. Decydującą przewaga tego filtra jest jego HEPA filtr
    To filtr HEPA o sicie 0,0024 mikrona z wydajnością 99,99%
    Większość filtrów posiada HEPA 0,2 mikrona.
    To jest zupełnie inna półka, inna jakość.

    2. Jego wydajność maksymalna ( 500 m sześciennych/ godzinę ) zdecydowanie też przewyższa większość innych filtrów. Po włączeniu szybko oczyszcza powietrze w pomieszczeniu po czym przechodzi w tryb oszczędny ( bardzo cichy). Gdy wykryje nowe zanieczyszczenie sam dostosowuje bieg.

    3. U mnie funkcjonuje od 2 lat na 100 m kwadratowych. Filtrów jeszcze nie wymieniałem.
    Cena: podana to cena maksymalna - najdroższa droga zakupu - kosztował dużo mniej.

    Bardzo go cenię, bo mam uszkodzone płuca,
    Na pewno będą zadowolone osoby takie jak ja: alergicy, osoby ze zwłóknieniami płuc, astmatycy, osoby z pylicą płuc. Gdy śpię mam go w sypialni - jest tak cichy, że nie przeszkadza.
    Odczuwam wyraźnie poprawę jakości życia gdy przebywam w domu.
    • Cześć,
      dzięki za opinię :)

      1. Czym wyróżnia się filtr Amway? Wg normy EN1822: 2009 z 2010 roku skuteczność filtra HEPA określana jest wielkości 0,3 µm (Most Penetrating Particle Size). Piszemy o tym w naszym artykule o filtrach HEPA.
      2. "Gdy wykryje nowe zanieczyszczenie sam dostosowuje bieg." zauważył Pan na jakich zakresach działa tryb auto? Kiedy Amway Atomosphere Sky określa powietrze jako dobre/średnie/złe itd?
      - Bez punktu odniesienia jak np. zewnętrzny czujnik - ciężko stwierdzić czy oczyszczacz sobie radzi właściwie.
      3. Cieszę się, że służy :)) Żywotność filtrów jest uwarunkowana od wielu czynników np. chociażby środowisko w jakim pracuje. Ciężko to unifikować.
      • 1. To, że na cos nie ma normy nie świadczy o tym, że nie istnieje. Skoro ten filtr ma taką wydajność jaka ma dla cząsteczek 0,0024 mikrona to jaka ma wydajność dla większych? Normy się zmieniają, a najlepszy sprzęt je zawsze wyprzedza kreując ich śrubowanie, średni idzie zgodnie, słaby dychawicznie dobiega - to reguła rynku.

        2. Skąd informacje? Po pierwsze atesty, nie tylko PZH zrobiony przy okazji. Po drugie takie same źródła jak w wypadku każdego z filtrów. Jeśli te miały by być nie wiarygodne, to na jakiej podstawie inne są wiarygodne?

        3. Nie jest to jedyny produkt taki na rynku. Takie filtry istnieją. Te filtry są też określane mianem ULPA ( Ultra Low Penetration Air ). Określane są też jako filtry absolutne. Same filtry zostały stworzone w celu zapewnienia doskonałej jakości powietrza i niemal sterylnych warunków. ( dane z internetu powszechnie dostępne tu podziękowania, bo dzięki pani komentarzowi zacząłem ich szukać )
        Być może użycie nazwy HEPA jest nazbyt łagodne, ale Amway zdaje sie taki ma marketing,- podają mniej niż mają a produkt z założenia musi być lepszy niż normy. Tak robi wiele firm o ustalonej pozycji, tak np. z butami robi Asix. Norma ma być dotrzymana sama z siebie.

        4. Pytanie czy ma to znaczenie - pandemia pokazała że w wypadku niektórych osób ma, choć dwa lata temu była to może luksusowa fanaberia, albo wartość przez bardzo niewielu doceniana.

        Nie reagowałbym zapewne. Ale jeśli ktoś prowadzi ranking otwarty, to musi się pogodzić z tym, ze może pojawić się produkt wyższej klasy niż standard jemu najbliższy.
        Klient wybierze. Czy akurat ten? Zapewne tylko ktoś, kto ma tego ewidentny powód jak: Stan zdrowia ( tak było w moim wypadku), praca w gabinecie lekarskim, czy własny gabinet np. kosmetyczny, czy biuro.
        Ale klient ma prawo wiedzieć w czym wybiera. To on oceni co jest mu potrzebne i wybierze najlepszą dla siebie równowagę realizacji potrzeb i ceny.
        Opierając się na waszym rankingu nie dowiedziałbym się w ogóle jakie ten filtr ma parametry, czym różni się od pozostałych
        Kiedy się robi ranking samochodów to też Bentleya trzeba ująć i wymienić jego zalety, choć z punktu widzenia całkiem przecież dobrego VW może to być nieco niewygodne. Czy to umniejsza wartość VW - nie
        • Panie Janie,

          od 4 lat prowadzimy laboratorium, gdzie testujemy m.in. tempo i skuteczność filtracji drobnych cząstek PM1, PM2.5, PM10. Testy potwierdzają nam to, co mówi fizyka cząstek - w przypadku filtracji ciał stałych rodzaj filtra ma mniejsze znaczenie niż przepływ.
          Proszę przyjąć do informacji, ze nawet filtr E10 będzie filtrował cząstki o rozmiarze 0,0024 mikrona, bo tak działa fizyka. Będzie to robił mniej skutecznie niż U14, ale będzie to robił.

          W przypadku użytkownika w Polsce największe znaczenie ma czujnik i tryb auto, a tu trudno o dane producenta. Nie chce się podzielić.

          Co do atestu PZH, to PZH jedynie bierze papiery z produkcji i ocenia, czy użyto nieszkodliwych materiałów. Nie dotyka i nie testuje sprzętu. Ma Pan złe informacje.

          Fakt, że nie musiał Pan wymieniać filtra po 2 latach na 100 m2 może świadczyć o tym, że oczyszczacz słabo zbiera zanieczyszczenia. Filtry ULPA są bardzo podatne na zapychanie. Dlatego często renomowani producenci często wybierają H12 (LifaAir, wczesne Xiaomi) czy E11 (Klarta).
          Zdecydowanie zalecam używanie przy tym oczyszczaczu osobnego czujnika i ręczny dobór prędkości, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że tylko w Pana przekonaniu powietrze w pomieszczeniu jest czyste.

          Jeśli bywa Pan we Wrocławiu, to może Pan wpaść na testy do naszego labu. Sprawdzimy działanie auto czy szczelność filtrów.
  • 1. Decydującą przewaga tego filtra jest jego HEPA filtr
    To filtr HEPA o sicie 0,0024 mikrona z wydajnością 99,99%
    Większość filtrów posiada HEPA 0,2 mikrona.
    To jest zupełnie inna półka, inna jakość.

    2. Jego wydajność maksymalna ( 500 m sześciennych/ godzinę ) zdecydowanie też przewyższa większość innych filtrów. Po włączeniu szybko oczyszcza powietrze w pomieszczeniu po czym przechodzi w tryb oszczędny ( bardzo cichy). Gdy wykryje nowe zanieczyszczenie sam dostosowuje bieg.

    3. U mnie funkcjonuje od 2 lat na 100 m kwadratowych. Filtrów jeszcze nie wymieniałem.
    Cena: podana to cena maksymalna - najdroższa droga zakupu - kosztował dużo mniej.

    Bardzo go cenię, bo mam uszkodzone płuca,
    Na pewno będą zadowolone osoby takie jak ja: alergicy, osoby ze zwłóknieniami płuc, astmatycy, osoby z pylicą płuc. Gdy śpię mam go w sypialni - jest tak cichy, że nie przeszkadza.
    Odczuwam wyraźnie poprawę jakości życia gdy przebywam w domu.
    • Cześć,
      dzięki za opinię :)

      1. Czym wyróżnia się filtr Amway? Wg normy EN1822: 2009 z 2010 roku skuteczność filtra HEPA określana jest wielkości 0,3 µm (Most Penetrating Particle Size). Piszemy o tym w naszym artykule o filtrach HEPA.
      2. "Gdy wykryje nowe zanieczyszczenie sam dostosowuje bieg." zauważył Pan na jakich zakresach działa tryb auto? Kiedy Amway Atomosphere Sky określa powietrze jako dobre/średnie/złe itd?
      - Bez punktu odniesienia jak np. zewnętrzny czujnik - ciężko stwierdzić czy oczyszczacz sobie radzi właściwie.
      3. Cieszę się, że służy :)) Żywotność filtrów jest uwarunkowana od wielu czynników np. chociażby środowisko w jakim pracuje. Ciężko to unifikować.
      • 1. To, że na cos nie ma normy nie świadczy o tym, że nie istnieje. Skoro ten filtr ma taką wydajność jaka ma dla cząsteczek 0,0024 mikrona to jaka ma wydajność dla większych? Normy się zmieniają, a najlepszy sprzęt je zawsze wyprzedza kreując ich śrubowanie, średni idzie zgodnie, słaby dychawicznie dobiega - to reguła rynku.

        2. Skąd informacje? Po pierwsze atesty, nie tylko PZH zrobiony przy okazji. Po drugie takie same źródła jak w wypadku każdego z filtrów. Jeśli te miały by być nie wiarygodne, to na jakiej podstawie inne są wiarygodne?

        3. Nie jest to jedyny produkt taki na rynku. Takie filtry istnieją. Te filtry są też określane mianem ULPA ( Ultra Low Penetration Air ). Określane są też jako filtry absolutne. Same filtry zostały stworzone w celu zapewnienia doskonałej jakości powietrza i niemal sterylnych warunków. ( dane z internetu powszechnie dostępne tu podziękowania, bo dzięki pani komentarzowi zacząłem ich szukać )
        Być może użycie nazwy HEPA jest nazbyt łagodne, ale Amway zdaje sie taki ma marketing,- podają mniej niż mają a produkt z założenia musi być lepszy niż normy. Tak robi wiele firm o ustalonej pozycji, tak np. z butami robi Asix. Norma ma być dotrzymana sama z siebie.

        4. Pytanie czy ma to znaczenie - pandemia pokazała że w wypadku niektórych osób ma, choć dwa lata temu była to może luksusowa fanaberia, albo wartość przez bardzo niewielu doceniana.

        Nie reagowałbym zapewne. Ale jeśli ktoś prowadzi ranking otwarty, to musi się pogodzić z tym, ze może pojawić się produkt wyższej klasy niż standard jemu najbliższy.
        Klient wybierze. Czy akurat ten? Zapewne tylko ktoś, kto ma tego ewidentny powód jak: Stan zdrowia ( tak było w moim wypadku), praca w gabinecie lekarskim, czy własny gabinet np. kosmetyczny, czy biuro.
        Ale klient ma prawo wiedzieć w czym wybiera. To on oceni co jest mu potrzebne i wybierze najlepszą dla siebie równowagę realizacji potrzeb i ceny.
        Opierając się na waszym rankingu nie dowiedziałbym się w ogóle jakie ten filtr ma parametry, czym różni się od pozostałych
        Kiedy się robi ranking samochodów to też Bentleya trzeba ująć i wymienić jego zalety, choć z punktu widzenia całkiem przecież dobrego VW może to być nieco niewygodne. Czy to umniejsza wartość VW - nie
        • Panie Janie,

          od 4 lat prowadzimy laboratorium, gdzie testujemy m.in. tempo i skuteczność filtracji drobnych cząstek PM1, PM2.5, PM10. Testy potwierdzają nam to, co mówi fizyka cząstek - w przypadku filtracji ciał stałych rodzaj filtra ma mniejsze znaczenie niż przepływ.
          Proszę przyjąć do informacji, ze nawet filtr E10 będzie filtrował cząstki o rozmiarze 0,0024 mikrona, bo tak działa fizyka. Będzie to robił mniej skutecznie niż U14, ale będzie to robił.

          W przypadku użytkownika w Polsce największe znaczenie ma czujnik i tryb auto, a tu trudno o dane producenta. Nie chce się podzielić.

          Co do atestu PZH, to PZH jedynie bierze papiery z produkcji i ocenia, czy użyto nieszkodliwych materiałów. Nie dotyka i nie testuje sprzętu. Ma Pan złe informacje.

          Fakt, że nie musiał Pan wymieniać filtra po 2 latach na 100 m2 może świadczyć o tym, że oczyszczacz słabo zbiera zanieczyszczenia. Filtry ULPA są bardzo podatne na zapychanie. Dlatego często renomowani producenci często wybierają H12 (LifaAir, wczesne Xiaomi) czy E11 (Klarta).
          Zdecydowanie zalecam używanie przy tym oczyszczaczu osobnego czujnika i ręczny dobór prędkości, bo istnieje duże prawdopodobieństwo, że tylko w Pana przekonaniu powietrze w pomieszczeniu jest czyste.

          Jeśli bywa Pan we Wrocławiu, to może Pan wpaść na testy do naszego labu. Sprawdzimy działanie auto czy szczelność filtrów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Recenzje oczyszczaczy powietrza

5 czerwca 2024 · 5 minut czytania

Recenzja Electrolux Pure 500. Stylowy oczyszczacz w wersji mini. Dobry do małego pokoju?

Oczyszczacz powietrza Electrolux Pure 500 z cylindrycznym, zintegrowanym filtrem powietrza i wydajnością 215 m³/h to propozycja do mniejszych pomieszczeń. Urządzenie można pochwalić za Wi-Fi oraz cichą pracę. Relacja ceny do parametrów mogłaby być jednak korzystniejsza.

3 czerwca 2024 · 4 minuty czytania

Oczyszczacz powietrza IKEA UPPATVIND / DAJLIEN – Oczyszczacz na biurko czy zabawka? Warto kupić?

Niewielki rozmiar, niewielka cena i niewielka wydajność - kompaktowe oczyszczacze biurkowe IKEA to propozycja dla osób, które szukają przede wszystkim taniego sposobu na nieco czystsze powietrze w swoim najbliższym otoczeniu. Propozycje IKEI są jednak pozbawione wielu ważnych elementów.

12 marca 2024 · 9 minut czytania

Recenzja Sharp UA-KIN52E-W i UA-KIN52E-H. Oczyszczacz 2w1, od teraz z Wi-Fi

Sharp UA-KIN52 – najważniejsze cechy Wi-Fi zagościło w kolejnym modelu oczyszczaczy powietrza Sharp. I choć wciąż, stanowią one dość mały …

29 lutego 2024 · 8 minut czytania

Recenzja Sharp UA-KIN42E-W i UA-KIN42E-H. Popularny oczyszczacz 2w1 z nową funkcją Wi-Fi.

Sharp UA-KIN42 nie różni się zbytnio od swojego poprzednika. Tak naprawdę jedyną istotną modernizacją względem wersji UA-KIN40 jest pojawienie się modułu WiFi. Sterowanie mobilne to wygoda, która została przez producenta wyceniona na kilkaset złotych. Czy warto?

16 lutego 2024 · 8 minut czytania

Xiaomi Smart Air Purifier Elite. Wydajny, ale dość drogi. Godny następca Pro H?

Xiaomi Smart Air Purifier Elite – najważniejsze cechy Najnowszy i największy oczyszczacz powietrza Xiaomi – model Air Purifier Elite to …